Lillebror

Mats Robin Kristoffer Wiksten
(också kallad lilleman, Widget, Bobbin, Robinho)

Du är tio år yngre än mig och jag såg dig nog som min egna lilla bebis då du föddes. Du har fått utstå rätt mycket under dina första år. Utklädd i dockkläder, åka dockvagn, bli sminkad (mest till Turtles iofs), ja det finns massor som dina systrar utsatte dig för. Nu har du blivit lite äldre och det känns som om du knappar in på mig. Du är öppen och pratar om fotbollen som är din stora passion, vänner, tankar om framtiden och om tjejer. Det är en fin egenskap jag gillar hos dig.

Hur är han då, min lillebror?
En riktig spexare, som älskar att gömma sig och skrämmas, dansa eller showa. Lite av en klurare, det finns i släkten så är nog inte så konstigt. Duktig på fotboll och en fin ledargestalt i laget och bland barn och ungdomar. Det blev tydligt inte minst då du var på min skola och gjorde praktik. Du är slarvig, både då det gäller ditt rum, hålla ordning på papper, passa tider och komma ihåg att ta med mobilen. Börjar iofs bli lite bättre på det sistnämna och ringer till och med upp då du ser att man ringt numera. Halleluja!

Starka sidor:
Du gör lätt människor glada genom att bara finnas i rummet med din energi. Du är lugn och omtänksam.
Du klarar dig själv (åtminstone då du väl får chansen från din hönsmamma och dina hönssytrar). Du vet vad som är rätt och fel, håller dig (för det mesta) på rätt sida. Du är väldigt duktig på att skriva, kanske något att satsa på i framtiden? Du har ett personligt och gripande sätt i det jag fått äran att läsa, var rädd om det!

Svaga sidor:
Slarvigheten har jag redan nämnt och är i mina ögon din största svaga sida. Sen är du en sjusovare och kommer försent till skolan ibland, har jag nog hört! Skolan överhuvudtaget önskar jag att du brann lite mer för. Du är duktig, men lite lat och bekväm.

Minnen:
Ja, var ska jag börja? Jag minns alla goa kvällar uppe i mitt vindsrum då du kanske var ett-två år och tultade runt i blöja och dansade till allt vad jag än spelade. Jag minns hur jag stolt drog barnvagnen vart vi än gick. En gång då vi var i stan skulle jag busa och sprang med vagnen. Vi fastnade med hjulen i en rännsten och du flög ur och slog i huvudet, mamma blev inte så glad. Kommer aldrig glömma då du blev biten i ansiktet av hunden, usch vad det gjorde ont i mig. Då jag hade haft en dålig dag i skolan eller var trött så kom du in och busade och allt var som bortglömt. Du och din Skurt, med hockeyhjälm och klubba eller i mini Chelsea kläder. Vi skrev brev tillsammans till din idol Håkan Söderstierna och om jag inte minns fel så fick du Brynäs autografer då jag själv skämt ut mig i Gävle. Vem f-n är Ove Molin, åh hej är det du :)

En sak är säker, det finns ingen i hela världen som kan vända mitt humör som du.
Vet inte vad du gör men det fungerar varje gång. Du är ett litet charmtroll!
Jag älskar dig!

image33

Puss & Kram från din storasyster

Kommentarer
Postat av: Jess

ett släktdrag det där med mobilen??? =)
robin, det var trevligt att ha dig i arbetsrummet. lycka till i "riktiga" skolan...

2007-04-20 @ 23:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback