Varför blogga?

En intressant fråga dök upp idag på jobbet. Varför är det så "inne" att blogga? Varför är jag så fast? Jag har klurat på det förut och i grund och botten så handlar det nog om att jag gillar att skriva. Jag har alltid skrivit dagbok men har inte samma ro för det längre. Att sitta en halvtimme vid datorn innan sovdags är numer mer naturligt. Jag vill gärna kika lite på tidningarnas hemsidor för att se vad som hänt i världen, chatta med vänner och syskon, surfa lite. Det har blivit avkoppling! Sen är det väl alltid lite roligt att få feedback och kommentarer på det man gör, tycker eller argumenterar för. Jag blir ju extra glad då jag ser att jag har slagit besöksrekord i bloggen! Främst så skriver jag i alla fall för min egen skull :)

Märklig dag idag, glömde kalendern hemma till att börja med. Tappade bort pennor, nycklar och var allmänt virrig. Köpte en majblomma av Maria som jag lyckades tappa bort på en timme. Skulle åka och handla latte till några kollegor, glömde väskan med pengarna. Trött, seg och virrig... Vet inte om det är allergin som börjar komma, många nysningar om dan nu. Vill helst slippa ta spruta och piller, man blir så trött. Tänkte köra med ny taktik i år, träna galet mycket så allergin inte kan bita sig fast. Värt ett försök! Idag blev det spinning, imorgon boxning och på torsdag innebandy. I helgen sen får det bli promenad och lite styrka hemma. Vad tror ni om taktiken?

Tjingade ju ett så bra blogg ämne på konferensen idag, men har glömt. Vad var det, Jess? Åh, man borde skriva upp då man får bra ideér, är numer omöjligt att komma ihåg. Jag tror starkt på att man får dåligt minne som lärare. Jag har aldrig kommit ihåg så här lite och varit så här virrig :)

Gick inte att lägga ut detta igår så gör det idag från jobbet, hört talas om driftstopp! Skit också!
 Mamma, dina bilder kommer, som sagt trög blogg...

Ha en härlig dag i regnet!

Kram allihopa!



Kommentarer
Postat av: Jess

Du som tjingade och inte kom ihåg - och jag som tänkte sno, men kom inte heller ihåg men litade på att du skulle blogga om det.. =)
men elever säger roliga saker och egentligen borde man skriva ner dem... =)

tänk vad bra det kommer va med bloggar nu när jag flyttar, då kan jag fläkta därifrån och du kan visa bilde rpå ditt skrivbord.. =)

kraaaaaaaaaaaaam

2007-04-18 @ 17:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback