Spontant besök!

Så var den helgen till ända och imorgon börjar då allvaret på riktigt. Imorgon kommer eleverna, både nya och gamla och det är med blandade känslor jag ser fram emot dagen. Det ska bli jättekul att se dem alla, höra vad de haft för sig i sommar och sätta igång med arbetet. Jag vet även hur tung förra hösten var med betygskriterier, nationella prov, utvecklingssamtal och allt man ville göra men inte hann med. Men jag känner hopp och förväntan :) Blir nog en bra höst, nu har jag ju "been there done that" en gång i alla fall.

Det blev ett spontanbesök upp till Norrland i helgen. Ni som läser kommentarerna till inläggen har säkert redan listat ut det, då goa Berit skrivit några fina rader ♥ Det var tänkt att bli en gräsänklingshelg för min del men på fredagsnatten så bestämde vi att försöka få till en flygbiljett så att jag kunde följa med om så än för bara ett dygn. Det gav mig mycket, lugn och ro i själen samt en massa energi. Ibland kan de vara bra att vara lite spontan och inte tänka efter på allt annat.
 Många kramar till er alla däruppe!

Det var träningsmatch ikväll igen och denna gång mot Storvreta. Med spring i benen och med ovannämnda nya energi så var jag tokladdad. Vi vann matchen med 3-2 och tyvärr blev det inga egna producerade mål den här gången heller men idag gör det inte lika mycket. Jag kände mig pigg och hade glädje samt många avslut, ibland räcker det långt. Men till nästa match, då är det dags att näta :)

Jag är lite ledsen över att jag inte närvarade vid lilla Amandas dop idag och jag hoppas att mamma och pappa hennes förstår och att vi ses snart igen. Jag har tänkt mycket på er idag!

Jag har även tänkt mycket på grannarna och hur de har det på Cypern. Jag är ju inte ett dugg avundsjuk :) Hoppas i alla fall att ni har det toppenbra och njuter av sol, bad och glada dagar. Det är tomt utan er här på gården ska ni veta!

Nu är det nog dags att hoppa i säng och ladda för veckan som kommer. Bloggen verkar inte så pigg heller då jag behövt skriva om flera gånger, suck! Jag ska se om den fixar att lägga upp två fina bilder jag tycker om. Den ena är tagen från en av öarna vi la till vid i somras med morbrors båt. Den andra är från förra gången vi åkte upp till Norrland. Kram och godnatt till alla!

Naturbild

Vattenfall

"Stormar ger ekar djupare rötter"
George Herbert



Kommentarer
Postat av: ERICA

Hej! skulle du vilja hjälpa mig att välja film? skulle vara skitsnällt :) tack på förhand, kram erica.

Postat av: Lillebror

Känns som om att du måste få en lektion i målspruteri ! :)

2007-08-26 @ 23:57:54
Postat av: Sofia

Hejsan! Ja, det är inte bara du som ska till skolan i höst. Jag blir student igen! Måste maila lite snart och skriva lite mer. Ha en bra vecka vännen =D

2007-08-27 @ 09:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback