Äntligen helg!

Åh, så skönt med helg! Det har som ni säkert läst och förstått varit en tröttsam vecka och jag har inte alls varit i toppform. Förkyld, ont i halsen och väldigt trött. Det känns mer än vänligt skönt att det är helg och det är många roliga saker som väntar och som säkerligen ger energi. Igår kom Hanna & Andrew från England vilket är toppen att ses igen. Vi ska gå på lite julmarknad, träffa släkten, kalasa med lillebror samt äta gott och bara umgås. Alltid lika lättsamt och härligt att vara nära dem. I love you guys!

Igår hämtade jag bilen från verkstan i Åkersberga där vi lämnat den. Tänk att man ibland kan få ha lite tur då det gäller bilar, eller jag åtminstone. Av ren slump så fick vi ett utskick till just de här herrarna och direkt i telefonen så kände jag att de var äkta och hjälpsamma. Jag är så glad över att det inte var så illa ställt med bilen som vi trodde och att servicen varit så bra och att det inte blev så dyrt som jag var rädd för. Dit kommer vi att återvända framöver, då det säkerligen kommer behövas, för någon gång kommer ju oturen. Mecken ska höra av sig om lite andra grejer, fixa displayen, lacka lite på huven och ett nytt klistermärke i fram. Kommer se sprillans ut ju :) Tusen tack goa herrarna i Åkersberga! På tal om bilar, så har jag ännu inte fått fortkörningsboten, tänk om jag klarar mig? Åh, snälla gode gud. Jag lovar att köra långsammare och tänka mig för och vara en god människa. Please!

I förrgår bakade vi färdigt vårt pepparkakshus, eller vi försökte i alla fall. Det var svårare än vad jag trodde och slutresultatet är väl inte så imponerande men det var roligt så länge det varade. Det får bli pepparkakshusbitar till helgen istället antar jag, hehe! Bilderna nedan talar nog för resultatet! Lägger även upp lite andra bilder som kanske ger lite julstämning och må bra känslor!?

Massor med kramar och hälsningar till alla nära och kära.
Passar på att önska alla en riktigt mysig andra advent!

VardagsrumsfönsterJulmysPepparkakshusPepparkakshusbitar

"Livet är en gåta, vem har gåtans svar"
Okänd


Kommentarer
Postat av: Monkan

Haha, det såg ju fint ut innan ni börja sätta ihop det iaf.... :)
Ha en riktigt trevlig helg! Kram Mon

2007-12-08 @ 10:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback