Årskrönika

Det är väl kanske på sin plats att summera lite tankar från det gångna året. Jag har kikat runt lite bland andra bloggare och insett att det går att få ner sina rader på lite olika fiffiga sätt. Jag hittade denna och tyckte att den fick med det bästa. So here it goes!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm, kanske gjorde jag en del utan att tänka efter så noga. Jag chansade och bara va!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, det tycker jag nog. Se till att komma mer i tid (har blivit lite av en tidsoptimist) och tänka mer på mig själv.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja både nära vänner och mindre nära, men lika mycket grattis och värme till er alla!

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej, tack och lov! Men jag blir ändock illa berörd (såklart) då de som står mig nära förlorar någon kär.

5. Vilka länder besökte du?
England två gånger :)

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Mer snö till julen och mer tid med vänner och familj, både spontan och planerad.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
14/7 förlovning
13/10 datum då vi visste att vi var med barn

8. Vad var din största framgång 2007?
Min nya lilla familj

9. Största misstaget?
Oj, svårt att säga. Kanske att jag ventilerat och varit väldigt personlig/privat med många. Det kan bli lite för mycket liksom!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Som alltid så har vi ju några stukade fötter då det begav sig på innebandyplanen. Är sällan sjuk men sen jag blev gravid så har det varit både influensa, ont i kroppen och feber.

11. Bästa köpet?
Det vet jag faktiskt inte, bilen kanske. Måtte den hålla och gå bra några år till...

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Familjebilen

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det är mycket. Naturligtvis beskedet om graviditeten. Att mina känslor var besvarade i våras och att det som många/vi själva kanske inte trodde på visade sig vara på riktigt. Att det finns så många fina människor runt omkring en som stöttar och som alltid kommer betyda massor för mig.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Hallelujah i alla dess olika versioner. Finns säkert en hel del pop låtar från i somras också men ingen mer speciell än någon annan.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och faktiskt, mycket passion och glädje och en hel del tårar av olika anledningar.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sagt ifrån och lyssnat till mig själv + träffat vännerna mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Lyssnat fför mycket på andra

18. Hur tillbringade du julen?
Med kärleken och hans familj i Norrland

19. Blev du kär i år?
Mycket

20. Hur många one night stands?
Nada

21. Favoritprogram på TV?
Prison Break

23. Bästa boken du läste i år?
Det får nog bli den goa presenten jag fick av Erika, en mamma bok av Ann Söderlund och Hannah Rosander

24. Största musikaliska upptäckten?
Måste nog faktiskt säga att som allätare så är en av få nya positiva upptäckter gruppen Takida

25. Något du önskade dig och fick?
Givet en liten krabat i magen

26. Något du önskade dig men inte fick?
Rent materiellt så har jag länge önskat mig en bra plattång men icke sa nicke. Annars så har jag väl alltid önskat att alla nära och kära ska må bra, komma överens och umgås mycket tillsammans. Men man kan ju inte få allt har jag lärt mig. Känns ändå rätt okej!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Blev uppvaktad på jobbet med 27 röda rosor, överraskad med ny soffa av goa grannarna och så middag med STORA kärleken på kvällen. Kalas med familjen var det först till helgen...

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det väl kanske alltid men i det stora hela är jag tacksam och lycklig över allt som varit och hänt. Det finns mycket mer som skulle kunna varit sämre så jag vill inte tänka så...

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Som jag nämnde ovan lite mer "bara göra" och inte tänka så mycket. Jag har försökt bli lite mer ego och bara göra saker som jag vill, lyssna på kroppen och hjärtat och gå mina egna vägar.

31. Vad fick dig att må bra?
Kramar, närhet och känslan av att veta att det finns många runt omkring som bryr sig.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Suget har minskat men Alexandersson är ju alltid en favorit :) Oj vad jag irriterar många nu, hehe!

33. Vem saknade du?
Farmor som alltid och under vissa stunder i år mer än någonsin.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Har inte blivit så många nya människor, kvar på samma jobb, samma gamla innebandygäng :) osv. Måste säga hjärtat och hans familj samt den lilla som växer i magen. Vi har ju visserligen inte träffats än men det känns som om vi redan känner varandra.

Gott Nytt År Allihopa!
Vill passa på att önska familjen Westergård en underbar resa till Thailand. Var rädda om er!
Många Kramar Johanna


Kommentarer
Postat av: Ullis

Gott nytt år och jag hoppas att även ni får en härlig semester!!!
Massa kramar

Postat av: Monkan

GOTT NYTT ÅR önskar familjen Evans!

2007-12-31 @ 11:32:35
Postat av: Faster

ETT RIKTIGT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR KRAM KRAM

2007-12-31 @ 19:10:21
Postat av: Erika & Pontus

Gott Nytt År på er!
Har försökt messa men det är omöjligt. NU är kl 02.18 och det går fortfarande inte. Kram kram från oss

2008-01-01 @ 02:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback