Boktips!

Helt otroligt, hemma redan halv fem idag och ska inte iväg någonstans. Det händer inte ofta och det är så himla skönt. Ska plocka och fixa lite, surfa, läsa och glida runt i raggsockor och mysisar hela kvällen. Me like! Blir lite bakande snart också då Sanna kommer över, mums! Måste bara få lämna ett litet boktips, har hittat en ny favorit författare och hon heter Cecilia Ahern. Har tidigare läst ps: jag älskar dig och har nu fått låna två böcker till av samma tjej av en kollega. Riktigt bra böcker!

En annan tanke som slog mig idag... Ibland känns det som om vi på mitt jobb är så otroligt engagerade i eleverna att vi glömmer oss själva. Det kan hända att man sitter och pratar rent privat och känner att den andre inte lyssnar och så helt plötsligt börjar prata om någon elev istället. Jag vet, detta är rätt vanligt på många ställen men jag börjar tro att detta lätt kan bli ett mönster i det här yrket. Vi pratar om elever, vad de gjort, sagt osv och väldigt lite om oss själva. Det är nästan så att istället för att fråga hur en lärare mår så frågar man hur mår bla bla (typ den stökiga, ledsna, tysta, udda eleven). Märkligt och inte alltför bra, tål att tänkas på!

Kramelikram!


Kommentarer
Postat av: Sanna

måste faktiskt hålla me dig om att boken är bra ;) för en gång skull kan man hålla med dig om någonting hihi :P

2007-01-17 @ 21:45:35
Postat av: Ullis

Åh, visst ja.
Ps. Jag älskar dig, fick man låna den..;-)
Vilken myskväll du verkar ha haft ikväll. Själv har jag varit inne och ätit middag med en kompis i stan, inte så dumt det heller.
Kram

2007-01-17 @ 21:52:09
Postat av: Sanna

Johanna, vill du inte veta va ja funderar på ;) kanske vilket h... ;) haha

2007-01-17 @ 21:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback