Memory Lane

Ännu en mysig dag och kväll är på väg att gå till ända. Sov gott inatt och lite för länge. Hade planer på att åka till Eds kyrka idag på förmiddagen för att höra min vän Katta spela. Jag vet inte om jag ska skylla på gårdagens vin eller bara tröttheten, kom i alla fall inte upp. Har pysslat hemma, kollat på systerysters match, "krängt" möbler till mamma och lillebror :) och så sist men inte minst, varit i stan och träffat Malin & Katta. Varje gång jag är i stan så känner jag att jag är där alldeles för sällan. Det är ju så mysigt! Först så fikade jag och Malin vid Fridhemsplan, sen när Katta kom gick vi hem till Malin för ännu mera gott te, sen körde jag hem Katta och passade på att kika in hennes och pojkvännens lägenhet på Söder. Åh, vad vi har pratat gamla minnen och åh vad vi har insett att vi inte kommer ihåg vissa saker, hehe. Det är skrämmande vad man glömt från skoltiden. Riktigt roligt var det i alla fall och som sagt mer stan måste det bara bli!

Vänner
  Katta, Johanna & Malin ♥

Nu är det söndag vilket som alltid betyder söndagsångest... Har inte alls hunnnit gjort så mycket som jag tänkt under lovet. Satt i bilen nu på väg hem och kände att det kanske bara är bra. Jag har ju VERKLIGEN varit ledig och det är väl det som det egentligen handlar om. Samla ny energi, bara vara som jag älskar att kalla det, känna sug efter att komma igång. Det ska faktiskt bli kul att börja jobba igen! Är bara rädd för de sena nätterna med rättning och förberedelser, vill inte! Ska ta mitt nyårslöfte på fullaste allvar och jobba mindre hemma. Jag vill inte på något sätt sänka mina ambitioner men ändra lite bara. Vi får se hur det går!

Dags att hoppa i säng nu tror jag... Har en härlig känsla i magen av tacksamhet för bra vänner. Har varit mycket sånt den här helgen! Ett kvitto på att man är det tycker jag är den känslan av att det kan gå ett tag mellan gångerna man hörs eller ses, det är dock alltid lika naturligt sen då man väl gör det. Även känslan av att veta att den personen alltid finns där och man vet att det bara är att höra av sig om det är något. Tack för att ni finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback