Ny vecka och nya tag!

Så var det då dags för måndag igen, dock en lite annorlunda måndag. Inga elever på jobbet då de har studiedag och jag fick själv sätta mig i skolbänken och lyssna på en föreläsare samt arbeta vidare i workshops. Intressant dag men jag har ju så svårt att sitta still...

Andra tillfället på Feldenkraiskursen idag. Jag har inte riktigt fått kläm på den än men den fascinerar mig helt klart. Idag pratade vi en hel del om image, ideal samt skönhet förr och nu. Vi har i läxa till nästa gång att fundera på i vilka situationer vi har en kropp och i vilka vi är en kropp. Lite flummigt, jag vet men samtidigt rätt intressant. Förslag mottages tacksamt :)

Rätt rolig träning ikväll också, börjar kännas bättre och bättre. Har dock grymt ont i benhinnorna och vaderna, borde kanske gå till Niclas på Rehab igen men snålheten säger nej. Vill spara till huset i England nu och den stundande Fuertuventura resan. På sportlovet drar vi och det är bokat och klart. Jippie!

Tomt här på gården då grannarna är i Thailand. Vi är excellenta husvakter, igår bastade vi och idag ska vi bubbla lite hemma hos dem. Självklart är det för katternas skull så att de får lite extra sällskap :) Jag har världens tur också som får låna bil och tackar ödmjukast för förtroendet. Pappas kommentar idag var, då har du två bilar att ha sönder. Tack tack! Hehe...

Måste bara säga också att kvällen på Ullis i lördags var toppen. Det var roligt och jag kände att jag börjar få koll på läget. Fick mycket beröm vilket aldrig är fel :)

Planerad tjejmiddag på lördag, många som inte kan komma. Var ute alldeles för sent denna gång, typiskt! En sak som är märkligt, varför är det alltid (nästan) samma människor som inte svarar eller som svarar för sent. Tänker inte bara på sånt här utan i alla situationer. Tråkigt att man lätt hamnar i fack eller i ett mönster. Jag kämpar för att bryta mitt "komma försent" mönster. Då jag var yngre var jag alltid den som var tidig och fick vänta på andra, så vet ju att jag kan.

Mycket text och ingen bild idag, ska bli bättre på att fota. Har ju en finfin kamera som jag fick i julklapp. Önskar alla en härlig vecka! Kramis från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback