Åh, rekord!

Tjolahopp!

Besöksrekord på bloggen, kul att se! Sanna, alla dina inlägg hjälpte nog till. Tycker du att jag är stavningspolis :) Aldrig hört förut...

Är stolt, satt igår kväll framför brasan hos grannarna och räknade 6 sidor matte ur nians bok. Jag skulle vika idag och var jättenervös för det, funktioner, grafer och proportionalitet. Kändes som latin, men det gick faktiskt. Lektionen idag gick okej, jag fick be dem hoppa över tal då man skulle multiplicera parenteser. Det var överkurs för mig! Man växer lite varje dag!

Igår hann jag med mycket, var hem till kockens fru :) och hjälpte henne med ett skolarbete. Det behövdes skrivas en text på ca 4 sidor om en person och hennes liv från liten till gammal. Vi skulle beskriva livsvillkor, situationer och utveckling. Vi valde att skriva om hennes farmor som levde ett fattigt liv i Libanon. En häftig historia! Tiden rann ifrån oss och tillslut så sa jag bara, får jag sätta mig vid datorn och skriva :) Fick panik av att först göra tankekarta, sedan skriva för hand och sedan på data. Vi hade 3 timmar på oss! Blev bra, jag är riktigt nöjd och hoppas innerligt att de känner likadant... Håller tummarna för dem idag då deras lilltjej ska operera sig!

Idag ska jag och lillebror baka hemma, vi ska mysa! Jag har tjatat på honom i flera dagar nu, hehe!
Sen blir det till att heja lite på våra juniorer och sedan se slutet på den spännande matchen mellan AIK och TÄBY. Vill hinna träffa Erika också, var år och dar sen. Men kraftig förkylning och lunginflammation har liksom stoppat oss lite!

Kram för nu!

 

Mums! Degen är ju iofs allra godast...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback