Idrottsdag

Så sitter man vid sin älskade dator med en kopp te igen, me like that feeling! :) Känns som om jag tjänat en halv dag då idrottsdagen slutade timmar tidigare än vad jag trodde. Till saken hör att jag hade kunnat varit hemma ännu tidigare om det inte var för 5 små kottar som gick vilse i skogen... Jag och min kollega tog bilen och letade rätt på dem tillslut och körde dem till samlingsplatsen, 7 st i en liten bil. Perfekt! Det var härligt att se alla barn idag, springa, gå, jogga. Vissa med ett leende, andra surare än surast, en del med tävlingsinstinkt och andra längtade hem innan de ens börjat. Jag stod som vägvisare mitt ute i spåret och hejade och peppade så mycket jag bara kunde. Nästan alla hade ju sina mp3 spelare med sig så det var säkert ingen som hörde vad jag sa, men jag studsade runt ändå.

Igår träffade jag morbror Micke och det var inte igår, riktigt kul! Han tyckte att det var dags att kika vad "lilla knodden" höll på med och hur hon mådde, jag påpekade då att det faktiskt bara skiljer fyra år mellan oss! Så det så! Hoppas vi ses snart igen!

I söndags träffade jag för första gången lilla M, vilket charmtroll! I måndags kväll ville han bli kliad på ryggen och vi låg och bara mös i soffan tills han somnade. Vilken häftig känsla! Ikväll blir det kanske en tur till Fyrishov och imorgon bär det av norrut igen för dem.

Jag är mycket för citat och ordspråk just nu och vill dela med mig av ett som jag fastnat för:
Hämtat från
http://home.swipnet.se/~w-30504/citat.htm

"Att våga är att bara mista marken för en stund
Men att inte våga något fast man vill
är att förlora sej själv och mer därtill"
ur "Våga igen" från "Det svåra valet"


Nu är det hög tid att sätta igång med rättandet, ligger både engelskaprov och matteprov och väntar.
Längesen det skrevs kommentarer nu, *hint*. Speciellt från La Familia :)

Önskar alla en toppenvecka!
Många kramar Johanna!

Kommentarer
Postat av: Ullis

haha...jag kommenterar då! :-)
Fina citat du hittar, me like!
Kram kram

2007-05-22 @ 15:57:45
Postat av: jess

Själv har jag rensat bland mina pärmar och i mina miljoner tidskriftssamlare där jag samlar papper. Har slängt typ tre kartonger papper och lämnat i väg 8 tomma pärmar... Plus att jag har satt nästan alla betyg, men jag har inte rättat.. =)
PUH...
Kram

2007-05-22 @ 17:26:54
Postat av: faster

He he, ja inte vet jag inte, vad
ska
man kommentera. Pussar och kramar från mig

2007-05-23 @ 19:41:54
Postat av: malin

Hej vännen!
Hoppas du har en mysig kväll..:-) Själv ska jag svänga ihop en strawberry daiquiri nu!!! Skål å hej

2007-05-23 @ 20:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback