Den ljuvliga sporten innebandy...

... som ibland mer känns som pest och pina. Det har alltid gått upp och ner under en säsong, för laget och för min personliga del. Man tappar ork, fokus och motivation. Så är det nog för de flesta, men det här är något annat. Idag var det vår åttonde match och det var defintivt dags för poäng. Jag kom lite sent till matchen, körde fel, var ute alldeles för sent, regn och svårt att se och köra i den farten man vill osv... Men redan då jag kom in och bara kastade ett öga på planen, så kände jag, nej inte igen! Ingen intensitet, inget snack, inget drag och noll kämparvilja. Visst, under matchens gång så briljerade några till under ett byte eller två, några schyssta kontringar eller ett vasst avslut. Men det räcker absolut inte i div 1! Det är så otroligt tungt att sitta vid sidan av och inte kunna göra något. Jag är ingen stjärna och jag kan absolut inte gå in och avgöra en match och göra så stor skillnad. Det kan ingen, det är en lagsport. Men jag kan visa vilja och jag kan springa tills jag spyr. Nu har jag ju bestämt mig för att trappa ner då det gäller A-matcherna för bebisens säkerhet men åh vad jag ville kriga idag. Tänkte skriva några (förhoppningsvis) kloka rader på lagets hemsida men är ännu för besviken och frustrerad för att formulera mig, tror jag. Varför är det så jäkla svårt att ge sitt allt och spela som ett lag? Kan man ringa handbollens guru, Bengt Johansson och be om råd?

Ska sätta mig och jobba lite nu innan det är dags för film och en tidig kväll i säng. Ser fram emot en frisk och kry vecka och längtar massor till fredag. Många kramar från lilla familjen!

Kommentarer
Postat av: Erika

Såg att du varit inne och ändrat lite på hemsidan :) mkt bra! Sov så gott!

Kramelikram

2007-11-25 @ 20:40:25
Postat av: Susan P

Kul att höra att du mår bättre (ni) hälsa till den blivande pappan oxå kram kram

2007-11-26 @ 16:10:23
Postat av: Sara

Halloj! Det blir nog bra att du snart får annat att tänka på än innebandy :). Kanske blir skönt med en paus. Kul att du mår bättre nu, det var ju typiskt att du blev magsjuk oxå. Kram kram

2007-11-26 @ 18:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback