Bästa dagen på länge!

Idag är det en helt annan Johanna på spelplanen, så otroligt skönt! Jag älskar att ha sovmorgon, visst var jag seg och trött men inte som vanligt. Är nöjd över mitt beslut igår att åka hem tidigare igår, trots ett lite dåligt samvete. Jag sov gott i tre timmar och myste med älsklingen innan träningen. God mat och tidigt i säng sen, en bra förutsättning för en bra nästkommande dag!

Idag har jag varit på tre PRAO besök. Började dagen med frukost på Väsby Nya Konditori (min gamla arbetsplats) med Maria. Åt gott och pratade om livet i största allmänhet, eleven vår skötte sig superfint och en av två gamla chefer kände igen mig i alla fall. Vi fick gå in bakom café delen och det gav mig en massa gamla minnen tillbaka. Det var ett kul jobb med en massa smaskigt att äta :) Sedan vidare till två förskolor och vilken extrem energikick det var. Så otroligt härligt att se alla glada barn och deras nyfikenhet. Vem är du, vems mamma är du, vad ska du göra här, hur många år är du, vad heter du, är du en riktig fröken var några av alla tusen frågor. Jag fick dessutom förklarat för mig att det finns två olika sorters fröknar på förskolor och skolor. Den ena kategorin kallas för ruggugglor och den andra för prinsessor. Jag var som tur var för en prinsess-fröken, tackar och bugar gulliga Sofia, 5 år. På den ena förskolan blev jag bjuden på lunch och fika och satt och pratade länge. Det visade sig att några ur personalen kände väl både mamma och pappa och berättade gamla minnen. Mysigt!

Tillbaks på skolan och har haft en engelska lektion och nu har jag slutat. Känns som en rätt lyxig fredag! Jag tänkte åka hem och röja lite inför helgen, Mathias kommer ju ikväll! Även det känns som en energikick, ska bli superskoj verkligen! Vi ska äta gott, kika lite i Stockholm (hört talas om ngn Bajen shop) och köra go-kart bland annat. Vill hinna med att kika in hos Sanna idag också i den nya lägenheten, alltid lika spännande med ett första boende.

Passar på att önska alla en toppenbra helg! Har ni ca 50 som brukar läsa lilla bloggen inga planer för er imorgon vid två tiden, kom och heja oss fram till seger mot AIK vetja. Nu är det verkligen dags för en vinst. Må så gott och var rädda om er!

Puss & Kram!



Bilden är från google.se

Kommentarer
Postat av: Maja

Men du Johanna det där med sovmorgon har vi nog något gemensamt. =) Ucsh o fy för o gå upp tidigt på mornarna!!
Lycka till på matchen!! det här tar ni!! o gör ett mål nu som inte blir bortdömt ;)
Kram Majsan

Postat av: Lina

Du låter lite gladare idag gumman!
Ha en trevlig helg!
Kram Lina

2007-10-05 @ 14:58:13
URL: http://terrierlinas.blogg.se
Postat av: Fröken Nina

Hej hej!
Hittade dig genom länkarna till min blogg. Ser att du också arbetar som lärare, lite komiskt, jag har också varit på praobesök idag nämligen! =)
Vilka ämnen har du?

2007-10-05 @ 16:18:08
URL: http://www.ninateacher.blogspot.com
Postat av: Thomas :)

det finns en bajen shop på hornsgatan på söder!
om du tar tunnelbanan så hoppa av på Zinken Damm stationen!
annars har du derbyshopen vid vid hötorget ;)
FORZA BAJEN!

2007-10-05 @ 16:59:52
Postat av: Anonym

Och Thomas, eftersom att du var AIK:are för dygt 3 år sen, så borde du veta vart den shopen ligger också ? haha :D Lycka till på matchen syrran, en förlust till så kommer jag inte kolla på någon match iår alls ! Kan inte kolla, har själv match då, men lycka till, älskar dig ! <3

2007-10-05 @ 19:48:52
Postat av: faster

Det finn en affär oxå på Östgötag.Folkungag, precis ved gulochblå affären. tunnelbana medborgarplatsen

2007-10-06 @ 08:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback