Min lediga dag

Alltså jag är ju inte ledig nu men ikväll, onsdagar är heliga! Bra dag än så länge, vågar knappt säga det rakt ut men är liksom lite pigg idag. Jag bestämde mig för att börja äta rosenrot tabletter igen imorse, kan det hjälpa redan? Jag åt det förra hösten och tyckte nog att det hjälpte lite, de kan väl inte vara gamla?

Har varit på några prao beök nu på förmiddagen, skönt! Det är en otroligt lyxig känsla och köra omkring med bilen, full värme på och så lyssna på bra musik på arbetstid. Me like! På tal om bra musik.... Igår var vi ute med arbetslaget och lyssnade på Lise & Gertrud på Mose Backe. Vi åt god mat och njöt av häftig och anorlunda underhållning. Det är alldeles för sällan jag kikar på något liknande, det värmde gott i själen. Det värmde gott i kroppen och i fötterna att snälla älsklingen kom och hämtade efter, skönt med biltur hem!

I helgen har vi planer på att åka till Norrland, känns lite som en befrielse. Det är så himla lugn och skönt däruppe! Ingenting alls planerat på hela helgen och det är ovanligt. Vi har ju B-lags match men jag känner att jag måste få vara spelledig. Är det att svika? Eller att vara sann mot sig själv? Jag behöver vara ledig helt enkelt!

Nu ska jag gå och förbereda sexornas prov och så äta lite lunch. Kanske att jag hinner gå in och kika på facebook efter lunchen men jag måste ju säga att det är en riktigt djungel. Men jag är med iaf :) Tillslut!

Önskar alla en bra dag!

Ps. Lycka till lillebror som ska spela match ikväll, många kämpa på kramar till Malin och hennes tunga pluggande och till alla andra som vill ha en lycka till eller energi kram!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ååh, låter som en härlig dag...själv har vi haft friskvårdsdag idag och varit ute på en fyratimmarspromenad/tipsrunda...
Och duu...att säga nej till match i helgen är absolut inte att svika!
Du behöver lite ledigt och lugn och ro... :-)
Massa kramar

2007-10-10 @ 13:57:11
Postat av: Johanna

Låter som om du också haft en härlig dag! Nu har jag bara en lektion kvar och sen blir det hem mot mysbrallor och raggsockorna.

Visst måste man ju kunna få säga nej!

Kramis till dig!

Postat av: Linda R

Man måste ju få tänka på sig själv någon gång... Bättre att avstå en match än att det går så långt så du inte orkar alls, eller? Tre timmar kvar sen får jag gå hem till min badrumslösa lägenhet! Har varken dusch eller toa just nu.... KRAM!

2007-10-10 @ 14:16:27
Postat av: josse wildkatt

Klart att du inte sviker gumman!
Man får inte glömma bort att ta hand om sig själv! Å du ställer ju faktiskt alltid upp för laget både på å utanför planen!Så en liten semester e du verkligen värd=)
Ha en super trevlig helg!

kramizar

2007-10-10 @ 17:07:46
Postat av: Johanna

Tack! Ja, jag vill verkligen åka bort eller främst bara få vara. Ibland behöver man lite råd eller hjälp på traven. Kram på er!

2007-10-11 @ 15:25:20
URL: http://hannawiksten.blogg.se
Postat av: jess

Elle bara höra att man har tänkt rätt själv... (jag tänker på råden och tipsen)....
Man vill ju inte höra att man har tänkt fel.. =)

2007-10-12 @ 07:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback