Utmaning!

Efter många långa diskussioner hemma om min bilkörning och mobilpratande har jag nu bestämt mig. Aldrig mer köra bil och prata utan handsfree + mycket mindre mobilprat överhuvudtaget. Jag läste på nätet idag att mobilpratande kan öka risken för cancer med 50 %. Risk för cancer finns ju mer eller mindre i allt vi gör, men det är ju dumt att chansa + att det kostar en slant ju. Så, jag ska utmana mig själv att prata mindre! Så en liten förvarning till nära och kära, mina årligt vanliga samtal innan och efter en träning ska numer bestå av ren avkoppling i bilen utan prat i telefon. Jag vet att de finns de som tycker jag hör av mig redan lite som det är, nu blir det ännu mindre. Jag är nog inne i en liten osocial spiral, är ju så himla trött jämt. Mest handlar det nog om att jag inte orkar dra igång något, ses/pratar gör jag gärna men linjen går väl åt två håll va?

Jag återkommer med uppdateringar hur min utmaning går i veckan! Ska ändra om mitt abonnemang och deala lite med snälla grannen först också. Men från och med idag har jag ett headset som ligger i bilen! Tack älskling för att du bryr dig och "tjatar" på mig och jag kan ju villigt erkänna att du har en som definitivt står på din sida, Malin!

Nu måste jag skriva omdömen, det är mycket nu! Jag kan, jag orkar, jag vill! Men åh vad jag längtar hem till min säng, lite tända ljus, en kopp te och en mysfilm.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: malin

Hihi, ÄNTLIGEN! Jag stöder dej till fullo i ditt beslut :-))
KRAM

2007-10-09 @ 17:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback