Blandade tankar om mitt liv just nu

Jag har så mycket att skriva om men ändå så lite att säga. Jag känner mig tom, ledsen, arg, förvirrad och trött ända in i själen. Jag försöker få ordning på mitt liv, det borde vara enkelt. Jag älskar, jag älskar så otroligt mycket och starkt. Jag vet vad jag vill och jag tror på det jag har men ändå är inte lyckan total. Varför? För att andra inte delar lyckan över min kärlek? För att den närhet som tidigare funnits blivit naggad i kanten? Jag vill inte välja bort något men jag har insett att det inte är så enkelt längre. Jag vet inte vad jag mer kan göra, borde göra, borde gjort annorlunda. Är det ens mitt att göra? Det finns så många fina människor runt omkring mig som alla har en speciell plats i mitt hjärta. Om vissa av de här personerna inte fungerar tillsammans så gör det ont men jag kan inget åt det göra. Jag kan inte leva någon annans liv eller ta ansvar för någon annans känslor. Men jag kommer alltid önska att saker och ting vore annorlunda.



Träffade Frida igår samt hennes goa mamma och mormor. Alltid lika kul att se dem, de ger mig energi! Önskar att jag kunde vara nära dem oftare men det är rätt många mil emellan. Skönt att se att ni verkar må bra och jag önskar er verkligen en underbar vecka på Rhodos. Vi ses på Arlanda om en vecka!



Innebandy skulle jag kunna skriva mycket om, då det upptar rätt mycket tid av mitt liv. Även där finns det problematik, om än lättare att fixa till. Det går heöt enkelt inste såbra för oss, två rätt stora och tydliga förluster. Jag har gått in med så mycket hjärta och känsla och det känns tungt då jag vet hur mycket alla  brinner för det vi gör. Vad är det som blir fel då? Inställning, fighting spirit, snack, styrning, ledning, eget ansvar? Jag kan inte svara på det just nu, känner mig tom även här. Jag är väldigt besviken över mitt eget spel och ska göra allt i min makt för att göra en bra träningsvecka. Självförtroendet är väl helt enkelt inte på topp och det blir inte bättre av att på en hel match inte få höra ett positivt ord. I egenskap av lagkapten samt lite som den person jag anser mig själv vara så peppade jag hela mathen igenom trots min storabesvikelse av att få sitta. Jag bet ihop, ropade, hejade och gjorde mitt yttersta. Men att bara ge och inte få tillbaka tar på krafterna. Jag hoppas att det ändrar sig! Jag kommer igen!



För att vända lite på de besvikelser jag känner så måste jag få skriva några rader om mitt älskade jobb. Trots tårar som kan dyka upp under dagarna, känslan av hopplöshet eller trötthet så vill jag inte vara någon annanstans. Jag har världens bästa arbetskamrater och jag har världens bästa jobb. Det finns mycket problematik inom skolans värld men att vara bland dessa underbara barn och vuxna ger mig så mycket energi. Att få en kram av en stor 9:a som ska ut på PRAO i två veckor, att få en teckning i sitt fack, ett leende då en stolt  elev lämnar in sin matteläxa eller ett fint mail från en förälder kan göra mig alldeles  varm i kroppen.



Det är full aktivitet ute på gården och jag ska söka mig utåt jag med. Jag önskar alla en toppendag med vad ni än hittar på, njut av en härlig söndag! Var rädda om er!

Bildern nedan är bilder som ger mig lycka och värme. Den nedersta är från en plats jag alltid kommer minnas med massa kärlek. En natt för längesen stod jag i min framtida mans armar på just den här platsen och kände total lycka. Jag hade hittat hem! Känslorna finns kvar och är om än starkare men allt känns inte lika enkelt. Den första bilden är på min älsklingsblomma och påminner mig mycket om farmor. Henne tänker jag mycket på och jag skulle göra allt för att få sitta i hennes kök med en varm kopp te, en kaka och bara sitta och prata.

ÄlsklingsblommanUtsikt från en plats/tid jag saknar




Kommentarer
Postat av: Faster

Ja, så många gånger som jag oxå kännt så att lyckan är total och att jag haft `framtidens man` i min famn. Om det är din framtida man så hoppas jag att han ser till ditt bästa och ser till att det inte finns något som gnager idig, att din lycka är total måste väl vara det viktigaste. Att vissa människor inte skulle fungera tillsammans? Vad är då orsaken till det? ????????? Jag älskar dig i alla väder och kommer alltid att stå bakom dig, vad än framtiden har i sitt sköte.

2007-09-30 @ 13:26:05
Postat av: Faster

Ps jag har ej gett upp om framtidens man ännu.

2007-09-30 @ 13:41:03
Postat av: Faster

Ok jag är en utav få som är 46år och singel,,ja ja. Jag ville bara skriva detta oxå. Jag har så mycket i mig oxå som jag vill ha sagt så jag skall oxå skaffa mig en blogg denna vecka, det är nog ett bra sätt att få ur sig det man har i huvudet, det är nog framtids dagboken,, så slipper ni ha mina långa inlägg på era bloggar.. Vem vill ha en Faster som skriver inlägg hela tiden. Vill bara säga detta oxå, jag kom ju aldrig igår på innebandyn,,,men ni slipper in te mig i framtiden, jag kan skrika mig hes jag oxå kram kram

2007-09-30 @ 13:54:14
Postat av: Faster

Då oxå skall det vara. Förlåt Johanna för allt klotter

2007-09-30 @ 14:13:54
Postat av: Johanna

Du behöver inte be om ursäkt! Men förstår inte riktigt... Lyckan är total här hemma, mellan oss känns det starkare och tryggare än någonsin. Det är allt annat runt omkring som jag önskar vore annorlunda! Vad orsaken är till att det inte fungerar mellan andra människor som då alltså i det här fallet inte är jag själv, vad bör jag göra åt det? Jag förstår det inte ens riktigt själv! Vet inte om du har missförstått mitt inlägg eller om det du skriver är tankar/farhågor du har som inte har med själva inlägget att göra? Äh, svårt att förklara, kanske bättre att prata på riktigt?
Kram!

Postat av: Sara

Har oxå skrivit ett filosofiskt inlägg idag... Tänker på dig och förstår att det är lite jobbigt nu. Tyvärr kan alla inte tycka om varandra - så är det bara- men de kanske kunde försöka tolerera varndra om de bryr sig om dig. Skriver jag utan att egentligen veta vad det gäller :).

2007-10-01 @ 16:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback