Catch up

Vilken härlig helg det har varit! Efter jobbet i fredags så åkte vi iväg allhopa för att fira av vår underbara studierektor, hon ska gå i pension. Alla (nästan iaf) var med och vi gick tipspromenad, fikade, skrattade och laddade för mat och party. Vi bodde ute på Värmdö med otroligt fina rum och grymt sköna sängar, saknade badkaret men det gick väl an ändå. Jag och Jessica busade en hel del och var garanterat snabbast på tipsrundan :) Det var många spex och mycket sång under kvällen och det var verkligen kul att se alla kollegor i sina privata roller. Supergod frukost och så hemfärd redan vid tio tiden på lördagen, skönt!

Lördagen var lugn med kalas för Marie hemma hos henne och Pappa, kul att träffa dem och de andra med. Supergod annanspaj, måste testas snarast! Fick hjälp av dem båda att klura ut bra introlåtar till innebandyn och fick sådan känsla inför den här säsongen av att bara lyssna på dem (låtarna alltså) och höra deras kloka tankar inför hur jag ska tänka, agera och känna. Svårt att förklara, men jag blev peppad!

Söndag var det äntligen sovmorgon, trodde jag! Kl. 07.10 kom det ett samtal från en nervös syster som skulle spela DM. Tur för dig att jag lyckades somna om tillslut :) Tråkigt att det inte gick bättre för er... Vi pysslade hemma med rensning i rabatterna och tvättade bilen, rätt skönt ute faktiskt. Jag gick och laddade för matchen och längtade verkligen! Johan kom med en glad överraskning. Vi har fått låna en sån där "fejk eldstad" av plåt och med ljusgelé. Så helt plötsligt krävdes det en liten ommöblering då den ska sitta på väggen. Tror att det blev bra, eller sitter den för högt upp mån tro? Suck, velpotta!

Matchen då? Jo, det började så bra men slutade så illa. Vi ledde med 2-0 och förlorade tillslut med 6-3. Total genomklappning i sista perioden, vad hände egentligen? Jag var så arg efter matchen! Vi kan ju mer, vi borde tagit i mer, mer kropp och känsla. Antar att det blir fokus på markeringsspel och försvar i veckan!? Alla måste vara supertaggade och prestera max i helgen för att det här ska gå vägen. Jag vill inte känna någon stress/press men det är ju faktiskt så. Dags att visa vad vi går för!

Imorgon ska jag till Danderyd för att göra ultraljud på mitt hjärta. Jag får ju då och då sånt tryck över bröstet, nästan sådär så att jag inte får luft. Jag har gjort en massa tester, nu senast arbets EKG. De såg då någon skillnad på min hjärtrytm mellan då jag låg på britsen och cyklade, därav detta test. Är lite nervös faktiskt, men samtidigt så är det ju bara bra att få veta om nu något ens skulle vara fel.

Detta är nog det längsta inlägg jag någonsin skrivit, förutom mina små krönikor förstås! Vet att jag har lovat en på Fridolf (systeryster) och den kommer. Inatt drömde jag en massa om Farfar också så det kommer nog en liten hyllning till den nyblivna 70 - åringen också.

Önskar alla en toppen dag!
Puss & Kram!

Kommentarer
Postat av: jess

jag har inte busat!
=)

Postat av: Faster

Oh lycka till imorgon, med ultraljudet,skönt att dom tar en på allvar, då och då trots att du är tjej. Lite ironiskt mot sjukvården ja,,.
Farfar har ett nytt nummer +358449480178, jag hade ju hunnit bli lite orolig då han ej varit ute på msn eller nåt,,,men allt fick ju en förklareing. Skönt. Sitter på skolan och skall snart gå till dukat bord,med massor med salldsbuffe och godmat. Oj måste rusa kram kram

2007-09-17 @ 16:19:11
Postat av: Maja

Hej johanna!!
Långt o roligt inlägg du skrivit den hära, måste bara säga att du e grym på o skriva braiga texter särskilt dom om dina syskon =) (men du e juh lärare ;) haha)
Känner igen de dära med att bli uppringd tidigt på morgonen dock inte av nervositet uta att någon har tråkigt, extra roligt när man har sovmorgon.
Hare bra johanna kram Majsan

2007-09-17 @ 17:22:04
Postat av: Maja

Oj den hära gången ska det juh stå!! :P

2007-09-17 @ 23:02:03
Postat av: Johanna

Tack Maja, du är go du! Ha det så bra, kram Johanna!

2007-09-20 @ 12:57:13
URL: http://hannawiksten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback