Fira eller deppa?

Ja hur ska man tänka och känna egentligen? Imorgon är det exakt 1 månad sen vi åkte in till KS på inrådan av barnmorskan på Mvc. 4 veckor på sjukhus och mitt gamla liv känns väldigt avlägset. Jag älskar mitt nya liv, min nya roll och framförallt så älskar jag Noah. Ändå så brottas jag med märkliga känslor och ändå kan jag känna mig ledsen. Är det konstigt och är jag då en dålig människa? Jag kan sakna min stora fina mage. Att gå och längta efter Noah, mysa med eleverna i skolan, mysa hemma och bara må gott. Jag känner mig dum som inte är glad och tacksam för jämnan och försöker knuffa undan de dumma tankarna, men det går inte alltid. Idag har det inte gjort det. Vill inte känna mig iakttagen hela tiden, kämpa med pumpningen, fråga om det går bra att jag tar upp Noah just nu osv.

Hade skrivit ett långt inlägg men allt försvann och detta ovan var vad som fanns kvar. Nu orkar jag inte börja om. Lämnar mina virriga tankar här och går in till Micke & Noah istället, som sitter och kvällsmyser.

Önskar alla en toppenbra vecka!

Kommentarer
Postat av: jess

Inga tankar är dumma tankar. Du är ju i en helt overklig situation, en situation som du inte ens nästan hade med i beräkningen. Det e klart att du känner dig lite vilsen...
Tänker på dig.
Kram

2008-04-14 @ 07:42:56
Postat av: Anonym

Kan säga att det du känner är helt normalt för den situation du är i. Jag kände precis likadant, man gick lixom som i en dimma ibland och eftersom allt gick så fort så har man inte riktigt hunnit fatta man blivit mamma utan man tänkte på allt man hade planerat att göra den sista tiden innan bebben kom. Det skulle nog inte va normalt om du kände på annat sätt.. Och visst e det jobbigt att inte vara hemma, det tar på krafterna.
Det är bara att kämpa på & tänka att när ni väl kommer hem så kommer det vara helt underbart!

Tänker på er massor & hoppas att Noah mår bra!
Puss & Kram

PS. Och svar NEJ, du är ingen dålig människa eller mamma för dina tankar!!!

2008-04-14 @ 09:36:10
Postat av: Ullis

Klart du inte är en dålig människa,vännen...
jag skulle tippa på att du har helt normala svängningar i humör och känslor med tanke på den situation du befinner dig i.
Men snart så är ni hemma hela högen!! :-)

Massa kramar!!

Postat av: Åsa

Hej kompis! Mamma jobbar imorgon, vart ska hon gå för att lämna vårt paket till dig? Neo eller ngn annastans? Kan du inte höra av dig via joobmailen om du ser detta snart eller ring eller smsa Sara, hon har ju mitt mobnr. Vill inte lägga det på webben! Kramsiar Åsa & Pär

2008-04-14 @ 13:34:39
Postat av: Johanna

Tack tack tack!

Åh, ett litet paket att längta efter :) Mamma Ö får gärna komma till Neo, antingen om du messar en tid eller om hon bara ringer på. Ska be att få ditt nummer av Sara oavsett. Kan ju vara bra att ha :)

Stor kram till er alla!

2008-04-14 @ 17:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback