Föräldrar på riktigt

Tänk att den dagen äntligen är här! Idag ska Noah få flytta in till oss (till ännu ett nytt rum) och vi blir en familj på riktigt. Det kanske låter märkligt att säga så men det känns faktiskt så. Att få ha sitt barn nära dygnet runt för första gången sen förlossningen känns så häftigt och efterlängtat. Jag längtar efter att trösta, vagga, nynna ja till och med efter att byta blöja och torka kräks. Jag vill ha allt! Jag vet också att jag om två tre dagar kommer känna mig galet trött och säkerligen svikta i humör osv men det hör ju till. Så idag känns det på riktigt, idag närmar jag mig den bild jag burit inom mig under alla år av längtan efter barn. Att få lägga sitt barn på bröstet efter den långa graviditeten, att få ha honom nära och känna att han är vår, han är här för att stanna och han mår bra. Idag drömmer jag om champagne och flagga på rummet (som alla andra fick på KS utom vi, kändes det som iaf), blommor och lyckönskningar. Jag gillar inte ens champagne och blommor får man ju egentligen inte ha på sjukhus, men ni förstår säkert tanken? Den där bilden av hur det borde vara eller alltid varit sitter rätt hårt insvetsat. Det blir bra hur det än blir, bara Noah är nära. Åh, härliga underbara dag!

Bonusen på alltihopa är att det lät troligt att vi får komma hem om ca två veckor och det känns mer än överkomligt. Så ni vet ni det, alla nyfikna och goa själar! Tänk vilken känsla! Så det finns lite att stå i kan man säga. Spjälsäng och alla dess tillbehör behöver köpas, krockkudden måste kopplas ur i bilen, bilbarnstolen ska sättas på plats, städas och fejas hemma. Helst så skulle jag önska att frysen och kylen var full av massa god hemlagad mat också :) Tror ni att jag hintar om lite assistans, inte jag heller :) Skojar bara, det löser sig alltid! Än en gång, bara Noah och vi får komma hem så är jag nöjdare än nöjdast!

Dags att sätta fart nu, längtar efter lilleman!

Önskar alla en toppendag i solskenet och tack familjen Westergård för en mysig och händelserik morgon, kul att se er igen!

Pussar & Kramar

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Råkade hamna här, i din blogg, och var tvungen att läsa tidigare inlägg... Blir både rörd och imponerad när jag läser hur ni och er lille pojke kämpar. Blir glad av att se att allt verkar vara bra nu, Grattis till lille Noah, och hoppas ni kan ta med honom hem snart!

Postat av: Lina

Hej tjejen,
Skönt att ni får komma hem snart, lagom till den härliga vårvärmen. Kan se dig sitta i trädgården med en kopp te och en tidning när Noah ligger i vagnen brevid och sover... Man kanske kan få kommma och kika lite någon dag när ni har installerat er där hemma? Stor kram på dig! //Lina

2008-04-24 @ 09:29:33
Postat av: Linda R

Å vad kul!!! Vad glad jag blir för er skull!!! Vet att jag har tjatat lite om när ni får komma hem, tänkte inte på att det kanske var lite påfrestande. Förlåt... Men nu är den dagen snart här!!!
Njut nu i några veckor när ni får öva lite innan det är på riktigt. KRAMAR till er alla tre!

2008-04-24 @ 11:07:17
Postat av: Ullis

Å du...behövs ingen full frys...bara att kika in till oss och äta när ni känner för det.. ;-)
Hihi..
Ses på lördag!
massa kramar

2008-04-24 @ 11:22:42
URL: http://ullismelin.blogg.se
Postat av: Monkan

Grattis får man väl lov att säga va. :) Härligt att ni får bo allihopa tillsammans nu! Som du skrev, du kommer va galet trött om nåra dar men det kommer vara såååå värt det, hehe!
Mys riktigt ordentligt med Noah på rummet nu & ta hand om er!
Stor kram från hela familjen här hemma

PS. "Stor"-Noah blir 5 månader idag & väger nästan 6 kilo så det går framåt & det går fort! Det kommer ni oxå märka nu... :-)

2008-04-24 @ 13:42:14
Postat av: fiolin

Kramar i massor från Fia och Lia!!!

2008-04-24 @ 15:36:52
Postat av: josse vildkatt

Å va roligt! Önskar hela familjen en mysig första dag tillsammans i nya boendet;)

kramar

2008-04-24 @ 18:16:32
Postat av: Sara

Vad roligt för er! Välkommen till den sömnlösa världen :). Fast Noah kanske sover jätte bra. Tycker absolut att du ska få hjälp med att fylla kylen och frysen med mat. Det är toppen att ha. Snart åker jag/vi och det ska bli kul att höra vad som har hänt under veckan som vi är borta. Kram kram

2008-04-24 @ 19:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback