Lite uppdatering

Äntligen kommer jag in på bloggen igen och jag har så mycket att skriva om. Det händer spännande saker varje dag med vår lilla krabat. Han växer och passerade i helgen 1 kg gränsen och det firades på avdelningen med flagga vid lillemans kuvös. De flesta slangarna är numer borta och det är lättare att se parveln. Imorse var jag uppe tidigt och fick vara med vid vägning och mätning och då åkte mössa och den mackapär som sitter vid näsan bort så att jag fick se det mörka vågiga håret och hela det söta ansiktet. Han är så fin! Sköterskorna är så nöjda med honom, han är stark vid förflyttningar, har fina värden och allt ser bra ut. Jag hoppas innerligt att det fortsätter så!

Mamma och pappa mår också bra :) Vi har sovit hemma några gånger och det är väldigt skönt för själen, även om det känns tomt. Jag brottas med känslor av tomhet och frustration och humöret går upp och ner men i det stora hela så känner jag mig stark. Det underlättar när man börjar få in lite rutiner i sitt sjukhusliv, i alla fall så är det så för mig. Det gäller att våga/vilja njuta lite också! Idag efter lunchen köpte jag mig en glass och satte mig ute i solen en stund och bara myste. Det är mycket som händer i kroppen och i huvudet, landningsprocessen är lång! Idag då det var rond på Noahs rum så fick jag sitta med hörlurar med radio i för att inte höra allt vad gäller de andra barnen på rummet. Då kom en lugn låt (kärleksballad) som handlade om saknad, vill aldrig vara utan dig osv, ja ni vet! Då rullade krokodiltårarna på mamma Johanna kan jag säga. Mitt lilla knyte i famnen, han kramade om mitt finger och så de tonerna i örat. Tänk, att jag har blivit mamma!

Idag ska vi kanske göra handavtryck till Noahs lilla dagbok, spännande! Annars ser våra dagar ganska lugna ut. Vi sitter och myser i några timmar på förmiddagen och på eftermiddagen. Jag försöker vila lite mitt på dagen och läsa eller så. Micke har börjat jobba idag så vi provar oss fram för att se hur vi får till våra dagar. På torsdag ska jag på återbesök för att se hur mitt blodtryck ligger till och förhoppningsvis så slipper jag min medicin då och kan få börja amma lite.

Än en gång tusen tack för alla lyckönkskningar och all värme och kärlek ni ger, genom bloggen och via telefon. Mer uppdatering och bilder kommer framöver nu då bloggen verkar funka igen och jag hittat till Danderyds bibliotek.


Många varma vårkramar!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh vad roligt att höra från er igen (kan erkänna att jag kollar bloggen OFTA för att hålla mig uppdaterad) och få reda på att allt går bra för familjen och lillkisen!!! Låter som att allt går åt rätt håll och du ska veta att jag håller alla tummar och tår för att det ska fortsätta så och att han blir stor och stark =D

Försökte ringa dig härom dagen men då var mobilen avstängd och det kan jag förstå. Men är det lättast att nå dig på den eller ska jag prova hemma? Vill ju inte ringa för ofta och störa heller... Sköt om dig och dina nära och kära och passa på att njuta av den sol som tittar fram.

Massa kramar!

2008-04-01 @ 13:15:16
Postat av: Johanna

Hallå Vännen!

Tack för omtanken! Ja du, jag vet inte. Vi sover hemma de flesta kvällar framöver så ett hett tips är att ringa hem på kvällskvisten. Det finns en telefon jag kan låna på avd men den går bara till hemnummer. Kan inte du messa ditt hemn. (vet att jag fått det flera grr redan) så kan jag ju ringa dig också.

Hoppas allt är bra med dig också? Hälsa Magnus och må så gott! Kramisar!

2008-04-01 @ 13:40:40
Postat av: Monkan

Om du är hemma nån dag i veckan kanske vi kan komma förbi hemma. Vill inte ta med Noah till sjukhuset där alla baciller är du vet.. Annars kanske du vill ha lite sällskap till helgen?
Kul att höra han e stark.. Kram på er

2008-04-01 @ 15:17:01
Postat av: Faster

Det skall tydligen bara vara en kort stund , man sklall få blogga, sedan skall dom ju byta system, och man skall få kopiera allt till den nya bloggen, på något vis, du kanske får visa mig hur jag skall göra sedan med min blogg kram faster.

2008-04-01 @ 15:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback