Stolta och lättade rader

Först och främst, så himla skönt att höra att Noahs blåsljud är borta, visst har jag väl skrivit att de hörde det förut? De gjorde ultraljud och såg att "ductus" var helt öppen. Noah fick ju medicin och tänka sig att det kunde gå så fort och smidigt för den att växa igen. Även om jag förstått att det inte är alltför ovanligt så känns det otroligt skönt att den biten är borta. Noah äter fullt igen och idag har varit en stor dag. Jag är väldigt privat och personlig då jag skriver, men that's me :) Han låg vid bröstet på förmiddagen och faster var på besök och satt i stolen bredvid. Noah tar sats och gapar sitt allra största gap, slänger sig mot bröstet, söker rätt och börjar suga. Den lille krabaten är stark och det var en så häftig känsla, jag kände mig som mamma på riktigt. Tänk hur viktigt det kan vara med amningen, eller för mig är det ju uppenbarligen det i alla fall. Nu hade jag precis pumpat så lilleman fick nog högst i sig en droppe och det är ju lika bäst då jag äter medicin men snart så kanske?

Dagarna går sin gilla gång och vi mår bra. Jag är väldigt trött om dagarna och har huvudvärk men i det stora hela så är det okej. Ner med axlarna och sucka har jag fått som tips! Självklart längtar jag hem men det är väl inget nytt. Trivs ändå bra och är så otroligt tacksam för alla proffsiga och vänliga människor runt omkring oss. Orken är lite mindre men sinnet är lite gladare igen. En dag i taget!

Tack faster för mysig lunch idag och tack Erika & Sanna för lunch, sällskap och fina presenter igår. Kul att ni är hemma igen och skönt att höra att ni har haft det bra. Inte ett dugg avundsjuk på er solbränna?

Två nytagna bilder på lillprinsen. De snälla sköterskorna har tagit den första under vägning och kontroller och det är så mysigt att få se Noah utan mössa och cpap (masken för näsan). Visst är blöjan lagom stor :) Den behövs kan jag säga, hehe! På den andra bilden sover han så sött på mitt bröst och det är verkligen höjdpunkten på dan att ha honom så nära.

Pussar & Kramar


Vägning
Sover sött





Kommentarer
Postat av: Gun i H-stad

Vad gott att se Noah så pigg och fin! Ta vara på lyckan. Underbara känslan! Vad är det för medicin Du tar?? En yrkesskada hos mig. Alltid nyfiken när det gäller sånt.
Må nu gott och snusa med Noah!!
Kram
Gun

2008-04-09 @ 14:44:56
Postat av: Johanna

Hej Gun!

Visst är han fin lillprinsen :) Jag äter Plendil och Xelocen, tror att det stavas så? Men Plendilen borde jag få sluta med imorgon och då får jag snart prova på med amningen sen. Längtar!

Kram till dig!

2008-04-09 @ 14:52:55
Postat av: Ullis

Åh, han är så söt ju... :-)
Ni är saknade härhemma!
Massa kramar

Postat av: Sara

Förstår att det var häftigt att få amma lite. De suger otroligt hårt - jag vet! :) När du väl får börja amma honom ordentligt, se till att de hjälper dig så att taget blir rätt från början. Såriga vårtor är mindre kul... Kram på dig och sötnosen

2008-04-09 @ 19:23:47
Postat av: Britta

Hej Johanna! Jag har ju grattat er førut, men kan nog inte få uttryckt nog mycket hur glad jag ær før er skull!!! Længtar tills jag kommer till sverige och kanske kan få besøka och se på underverket. Du finns alltid i mitt hjærta! Kram!

2008-04-10 @ 11:34:31
Postat av: Johanna

Kramar tillbaka till er alla!

2008-04-14 @ 17:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback