Blandade tankar

De flesta vet nu att jag tillbringat en del  tid på Centralvägen senaste tiden och jag säger bara, vilket liv på kvällarna. Ungdomarna på sina mopeder som bränner på vägarna, de kanske inte har så mycket ansvarskänsla inom sig än... Men alla medelålders människor som är på väg hem från krogen och skriker och skrålar. De borde väl veta bättre, eller?  Tycker det är pinsamt... Tittar ut och ser 40 - 50 åriga tanter som vinglar och stojar, herrar i samma ålder som spexar och tycker de är coolast i världen. Det som är mest tragiskt är att det ofta är samma människor. Har de inget jobb att sköta, barn att ta hand om, barnbarn att mysa med? Börjar jag bli gammal och bitter mån tro?

Igår inhandlades tre tält till lillemans dop, tack snälla Sara för tipset och tack Johan för hjälpen! Tack till mamma också... Nu får det dugga eller regna hur mycket det vill, men helst inte förstås. Många som har erbjudit sig att hjälpa till att baka och det är jag evigt tacksam för. Lite saker till att fixa som att lämna in dopklänningen på kemtvätt, fixa fram stolar och några bord, besök till kyrkan och annat småpyssel.

Träningsmatch på söndag, ska bli jättekul! Har tränat lite styrketräning idag och är laddad som bara den. Hoppas på ett bra och roligt år tillsammans med Arlanda. Med massor av mål förstås, me like!

Mycket som rör sig i huvudet och idag hjälper inga listor... Vill åka till Strömstad till vännen och hennes sambo, men tajmingen och ekonomin är inte den bästa. Vi får se vad som händer!

Kram så länge!



Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul att det fanns tält kvar. Hoppas att du fick dem till ett bra pris :). Tycker att du ska försöka komma iväg till Strömstad. Kanske kan vara skönt att komma bort en sväng och få lite miljöombyte. Kram

2008-08-15 @ 19:18:20
Postat av: Johanna

De kostade dryga 100 lappen styck, helt okej väl? Har bestämt mig nu för att åka, känns jättekul. Äntligen lite semester med underbara vänner och en liten tripp till släktingarna också.



Hoppas vi kan ses då jag kommer tillbaka?



Kramis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback