Vilken natt...

Ja, hur ska jag skriva egentligen... Hade svårt att komma till ro i alla fall. Tro nu inte, kära grannar att det berodde på er fest. Det kändes så tryggt så, med lite dunka dunka i bakgrunden och gården full av folk. Jag lovar! Hoppas ni hade skoj?

Min natt bestod i alla fall av att jag sorterade lite papper, vek tvätt, skrev en liten kom ihåg lista och så började jag då surfa. Läste mammors bloggar, tittade på gamla kort och så läste jag igenom hela min blogg. Det tog sin lilla tid! Lite läskigt då jag inte ens kan minnas att jag skrivit allt som står skrivet. Men men... Det blev extremt jobbigt då jag kom till Noahs första veckor i livet och allt som skrevs från sjukhustiden. Minnen kom tillbaka och oron, rädslan, ensamheten och ovissheten. Känslan av att vara isolerad, att världen utanför bara försvann, att inte veta/kunna något och att hela tiden orka vara stark. Jag var tvungen att gå till spjälsängen och bara snusa och kika på underverket ett tag innan jag kunde läsa färdigt. Att gamla känslor kan komma tillbaka sådär, de slog mig som en blixt från klar himmel. Kanske är det först nu jag verkligen landat? Nu då jag gett  mig själv riktig lugn och ro.... Blev en del tårar i alla fall men nu i efterhand så känns det ganska så skönt.

Mer lugn och ro ska det bli, för imorgon har jag bestämt mig för att ta med Noah på lite semester. Vi ska till goa Sofia och Magnus och deras sommarhus i Strömstad. Vi ska även till släktingarna i Halmstad och hälsa på, det är verkligen på tiden! En liten roadtrip alltså... Längtar efter lite havsluft och fina vyer. Kameran är given!

Snart är det träningsmatch med Arlanda, ska bli kul. Är inte alls nervös som jag brukar kunna vara. Har så mycket annat i huvudet antar jag. Hoppas på mycket speltid och bra fart. Ett och annat mål vore ju inte helt fel heller...
 
Allt det andra jag har i huvudet då... Jag önskar att jag kunde skriva om det men jag vet inte riktigt hur. Vill inte vara för privat, såra någon eller avslöja allt än. Men livet blir sannerligen inte som man tänkt sig det! Framtiden får utvisa allt och jag hoppas den kommer med lycka i stora mängder. Det kommer att bli förändringar på olika sätt, så mycket kan jag säga. Det kanske kommer mer om detta en annan dag? Nu är det dags att göra sig klar.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Monkan

Lycka till på matchen idag & vad skönt att ni kommer iväg på lite semester, det kan du behöva! Skönt med miljöombyte. Kör försiktigt bara!

Vi ses när du kommer hem igen & sen om 2 veckor kanske vi kan gå till Öppna förskolan tillsammans alla 4 & sjunga nån dag! :) Noah e ju faktiskt tillräckligt stor nu!

Ta hand om dig & Noah! Stor kram från mig & Noah (även kallad bulan, hehe)

Postat av: Frida

Lycka till på matchen !

Synd att jag inte kan komma och kolla

2008-08-17 @ 15:32:25
URL: http://www.fridaheerman.blogg.no
Postat av: Sara

Good for you - hoppas att ni får en skön mini-semester. Kanske vi kan försöka ses när ni kommer hem? Jag har ju faktiskt inte sett Noah än...skäms. Om inte annat kanske du kan rycka med mig på promenader. Nu mÅSTE kilona bort! Kram

2008-08-17 @ 20:02:09
Postat av: Lina

Kram på dig...

2008-08-18 @ 07:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback