Love actually

Vilken härlig film allså. Bytte ut min sedvanliga tekopp mot ett vinglas igår och mös i soffan med skratt, tårar, hopp och längtan. Saknar England då jag ser såna filmer, saknar Hanna & Andrew, saknar språket, traditionerna och atmosfären.

Noah sov hela natten inatt och det var längesen han gjorde det med mig. När han sover borta så sover han som oftast som en prins men hemma med mamma så är det lit annorlunda. Inatt la jag mig på andra sidan av sängen, alltså längre bort ifrån honom. Kanske det spelade roll?

Mysig dag igår med Hanna & Felix. Vi busade hemma, tittade på film och fikade på kondis. Vi träffade även Britta med barn och det är som alltid lika kul att ses. Många fina minnen som ploppar upp och mycket att prata om. Det är mycket som händer runt omkring med nära och kära. Faster som flyttat och är klar med sin utbildning, är stolt över dig! Vännen som fått jobb och snart flyttar till större lägenhet. Vännerna som snart får barn och som finns i min närhet med en hjälpande hand var dag.

Försöker ta julkort på Noah och skicka digitalt, får bli så i år. Men det är inte lätt på den där lilla krabaten kan jag lova. Han är ju så snabb. Far omkring här hemma i sin gångstol och välter granen vilken dag som helst, hasar sig fram på golvet med något krypsteg och skrattar mest hela dagarna. Lite mer humör tittar fram då och då men det är samma fina, glada kille som alltid.

Idag ska vi julhandla lite och kika på innebandy då Jonas spelar. Vi måste ju heja på farbror Jonas ju. Blev ingen innebandy för mig igår då laget hade match. Kändes väldigt märkligt men vet att jag gjorde rätt. Har känt ett tag att min kropp behöver bli helt frisk och att motivationen inte riktigt finns där. Tappade lite av gnistan förra lördagen också på den omtalade festen, svårt att förklara. Men jag har svårt att spela då inte hjärtat är med.

Nu ska vi äta frukost här och göra oss klara för dagen. Önskar alla en härlig söndag!

Puss & Kram

Sötnosen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback