Virrvarr av tankar

Jag lyssnar på julmusik och försöker komma in i den rätta julstämningen. Vill ju så gärna att julen ska böra kännas härlig igen som den gjorde då man var liten. Att saknaden av jul i Köping med farmor på sätt och vis kan bytas ut mot glädjen av jul med Noah. Bytas ut är kanske fel ord men att glädjen tar över saknaden i alla fall.

Den senaste veckan har varit speciell på många sätt. Jag har aldrig någonsin blivit så berörd och tacksam över all godhet mot mig och Noah. Ni är många som bryr er, vill hjälpa till, stöttar och lyssnar. Tack än en gång!
Världen är full av goda ting och underbara själar, så underbart att se och känna det igen.

Fick positiv respons angående mitt extrajobb som jag tackade nej till och var välkommen tillbaka närsomhelst. De fina orden värmde och kanske blir det just så, att kraften och lusten kommer tillbaka?
Pratade med min chef häromdagen också och jag kände hur mycket jag saknar mitt jobb, alla kollegor och goa elever. Blir nog ett besök dit nästa vecka. Jag vet hur pirrig jag kommer vara då det är dags att börja jobba igen, men det är ju ett tag kvar. Vem vet var vi bor då, eller i vilken förskola Noah börjat eller hur livet i övrigt ser ut. De tankarna har tidigare känts väldigt tunga att bära, mörka och svåra men just nu så känns det helt okej och rent av lite spännande. Världen ligger för mina fötter, allt kan hända!

Tänk hur mycket i livet som har med inställning att göra, är det inte otroligt? Tänker även på uttrycket "what goes around, comes around". För lite så är det ju... Nu är det mycket babbel om allt och ingenting från min sida, men har mycket i huvudet som snurrar. Dags att göra sig i ordning istället och ge sig ut på loppis i Solna med Erika & Sara.

Önskar alla en toppendag och skickar för första gången på länge ut en massa energi och värme. Är glad idag och det är en underbar känsla! Härliga bilder från gårdagen här nedan!

Puss & Kram

Pusskalas med Elina
Bus med Frida

Kommentarer
Postat av: Sofia

Underbart att höra att du mår bra och det är verkligen som du säger; det handlar mkt om inställning! Jag är imponerad av ditt positiva sätt att hantera allt, och önskar att vi bodde närmare varandra!!! Ha en superskön helg =)



Många Kramar

2008-12-06 @ 11:58:50
Postat av: Någon som bryr sig...

Du har en mycket positiv energi inom dig Johanna och den gör dig till en stark kvinna, glöm aldrig det...

2008-12-08 @ 07:40:11
Postat av: Johanna

Tack världens goaste Sofia, som jag saknar dig! Men jag ringer snart, det lutar ju åt en speciell dag :)



Jag ska inte glömma DINA fina ord, tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback