I brist på annat...

Hämtat/saxat från www.vasbyibk.com


På lördag kommer Sten Sture till Väsbyskolan för match i damernas division 1 Östra.
Vi passade på att ställa några inför-frågor till Johanna Wiksten för att känna henne lite på pulsen inför matchen. Johanna som gjort tvärtemot Nina Collarp, som vi pratade med inför förra hemmamatchen, och klivit av planen.


Hej Johanna, hur känns det att sitta på sidan och inte delta i matcherna?
Det är frustrerande då jag såklart vill vara med och kriga. Det är mycket jobbigare och svårare att stå vid sidan om än vad jag någonsin trott.


Som tur är det ju för din del inte så att du är skadad eller så, vill du berätta om varför du inte är med?
Visst vill jag det J Jag väntar barn och bestämde mig i ett rätt tidigt skede för att trappa ner och vara rädd om magen. Jag gillar att spela tufft och satsa, då händer det att jag flyger både på planen och på andra sidan om sargen och då håller det inte med en liten bebis i magen. Vill ju att den lille ska ha det bra därinne!


Om vi går tillbaka till innebandyn då, vad tror du om lördagens match?
Jag önskar att det blir en lika spännande match som sist då vi var nära att snuva SS på poängen. Med facit i hand så är vi inte lika starka idag men jag lever efter filosofin att allt kan hända så visst har vi chansen.  Är vi med på tå från start och drar nytta av vår hemmahall så kan vi chocka. Vi spelar alltid bättre mot "bättre" lag också, SS är definitivt ett bra lag. Sen så måste vi se till att vi inte får en depp period under matchen. Det brukar slinka in några bollar på kort tid, gärna i andra perioden då vi inte alls är med. Det håller inte! Så fokus hela matchen igenom!


En annorlunda säsong för er i Wildcats, vad är det som gått snett denna säsong och hur ska ni rätta till det till nästa säsong?
Detta har jag funderat mycket på. Allt kändes ju så himla bra på försäsongen och det är nästan så jag känner mig lite lurad. Vi har haft lite otur, stolpe ut och så vidare men det är ingen ursäkt. Bra lag får tillslut stolpe in så vi har helt enkelt varit lite sämre och slöare i allt. Jag har inga givna svar inför nästa säsong. Jag tror att styrelse, tränare och spelare behöver sätta sig ner och verkligen prata ut och lägga upp mål, tankar och planera tillsammans. Vi behöver få in fler eldsjälar och vinnarskallar på många poster, det har jag saknat under året!


Eftersom vi inte kan fråga dig om några poäng eller så i matchen så får du svara på vem som gör Wildcats första mål och vilket resultat som kommer lysa på tavlan då matchen är slut?
Jag tror att Disan gör första målet och jag önskar och hoppas att fler tar efter hennes fart och inställning. Hon har kommit in som en frisk fläkt under säsongen! Jag tror att det blir många mål i matchen och hoppas att det slutar med Wildcats vinst, 6-5.


Vi tackar Johanna för pratstunden och önskar laget lycka till på lördag där matchen startar 13.45 i Väsbyskolan.


Kommentarer
Postat av: minsta lillasystern

ojoj vad duktig du är på att svara =)

du kommer starkt tillbaka, med en liten bebis på läktaren, som har en matchtröja det står mamma på =)

2008-02-08 @ 00:10:04
Postat av: Johanna

Det vore något! Då ska jag kämpa extra hårt för att göra den lille stolt över sin mamma :) Tyvärr blev det ju inge bra resultat den här matchen heller utan storförlust!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback