Lite om mycket...

Det har varit en del depp och oro på bloggen ett tag och jag vet själv då jag läser andras bloggar att inga/få inlägg ofta ger en signal av att något är fel. Ni som känner mig närmast vet och ni andra får klura bäst ni vill, jag har lärt mig att lagom är bäst! Idag och just nu känner jag mig i alla fall mycket lugnare och det är allt jag önskar. Tack till alla som finns, stöttar och lyssnar och tack till min lyckliga stjärna däruppe för att du ger mig nytt hopp.

Var det någon som såg programmet på tv igår om klass 9A? En av lärarna där, Harriette Persson är en av mina gamla lärare från tiden på lärarhögskolan. Det var så himla kul att se henne! Hon tillsammans med min lärare under grundskolan, Gunilla Sjödell är mina förebilder.
Satt och kikade i mina gamla pärmar igår kväll och på sätt och vis kan jag sakna pluggtiden, iaf under de bra kurserna. Harriette var en riktig klippa och jag saknar henne faktiskt! Hoppas det går bra för dem, ska försöka följa serien tänkte jag!

Idag när jag kom till jobbet hade jag en Alla hjärtans dag present på mitt bord, från två goa elever. En liten korg fylld med godsaker och så två söta bebisnappar. Hur lycklig kan man bli? Gulliga goa underbara tjejer! Napparna ser ni på bilden nedan tillsammans med en sån himla söt munkjacka jag köpte till den lille tidigare. Jämför med lättdrycksförpackningen, pluttigt!

Härlig dag idag med kärlekstema, dans stod på schemat samt diskussioner kring kärlek, sex och samlevnad. Det ger så otroligt mycket energi att se och höra eleverna växa och umgås tillsammans. Det har varit en riktigt mysig dag! Imorgon står bak på schemat och jag tänkte vara första provsmakare på allt :)

Fina tulpaner står här hemma också och ja jag vet att det är lite pensionärs varning, men blommor gör mig verkligen glad. I kruka, i vas eller vilda i trädgården spelar ingen roll. Tror att jag fått det där lite från farmor? Eller så hoppas jag det kanske? Nu ska jag lägga mig och läsa Stieg Larsson innan det blir en tidig kväll i sängen.

Pussar & Kramar

Minikläder
Alla hjärtans dag present
Fina tulpaner

Kommentarer
Postat av: Sara

Kikar in på kvällskvisten. Känner mig lite deppig för att Nicke är borta... Jätte söt jacka! Visst är det spännande att planera och införskaffa saker? :) Jag har ju massor av kläder och saker som du kan få låna om du vill. Hoppas att vi kan ses på lovet, så jag får se din mage och frisyren live. Kramelikram

2008-02-13 @ 21:02:05
Postat av: Ullis

Men ååh, vilka söta elever du har...
Och visst är det gulligt med alla små bebiskläder!! :-D
Ni kan räkna med att jag kommer råka snubbla förbi nåt gulligt som jag bara måste köpa till lillkillen då och då....hihiih..
Kramar inifrån grannhuset

2008-02-13 @ 22:01:00
Postat av: jess

Eleverna gav korgar och en varm känsla i magen.
Om man är gammal för att man gillar tulpaner så e jag minst 350 år. Fast favvon är ju påskliljor. Dom e helt fantastiska.
"Imorgon står bak på schemat och jag tänkte vara första provsmakare..."
Hur tänkte du där? Tihi... ;)
kram kram

2008-02-14 @ 07:54:22
Postat av: Monkan

Jättefin jacka, det e fint med brunt.. :) Ha en riktigt trevlig alla hjärtans dag nu! Kram från mig & lilla Noah

2008-02-14 @ 09:13:05
Postat av: Erika

Vad menar du? Pensionärs varning på tulpaner? Det som är så fint :). Så när jag har haft tulpaner här hemma så har du tänkt "pensionärs varning" :)? Vilka söta elever du har. Hoppas att vi hinner ses ngt i helgen.
Stor kram

2008-02-14 @ 23:15:29
Postat av: Frida

Jätte söt jacka :-)
Jag finns här för dig, tjockis

2008-02-15 @ 00:45:37
Postat av: Johanna

Ojdå, ibland blir det tokigt med formuleringarna :) Hehe! Tack för alla gulliga kommentarer!

>> Vi hörs till lovet Sara, kämpa på där hemma!

Kramisar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback