Lite allt om allt...

Ville blogga igår men gick inte att komma in på sidan, surt! Trötta dagar nu igen, har dåliga/låga värden men har nu införskaffat mig järntabletter så det borde väl bli bättre? Krafterna räcker ganska precis till en dag på jobbet och så ev. en tvätt eller ett litet ryck hemma på sin höjd. Häromdagen var jag ju iofs på gymet med Erika och var duktig, det var skönt! Igår träffade jag äntligen Malin igen och det var också mysigt! Tabletterna är så himla stora bara, jag som hatar att svälja och till och med måste dela på en helt vanlig alvedon. Igår hade jag sönder själva kapseln och hällde i pulvret i ett glas vatten. Tror ni det gör något?

Igår hade jag världens mysigaste lektion med mina sexor. Vi arbetar med mat och ska snart avsluta det hela med ett litet prov. Sista läxan för kapitlet var att välja ut ett favoritrecept och översätta det till engelska, bifoga bilder och presentera för klassen. För någon vecka sen i ett godissuget ögonblick så sa jag att bonus är ju såklart om man tar med och bjuder på sitt recept också. Tror ni inte att de gjorde det? Flera stycken... Vi åt scones, kladdkaka med grädde och jordgubbar, sockerkaka, muffins och chokladbollar. Jag fixade saft och vi hade en riktig myslektion. Tänk att det enkla kan vara så rätt och perfekt ibland!

Idag har jag haft på mig min bebis tröja jag fick av Erika & Pontus för första gången. Tidigare så hamnade ju bebistexten så långt ner, men nu med magen i vädret blir det bra :) Vilka reaktioner jag fått! Många barn har velat känna på magen idag och de vågar liksom fråga mer. Det har gjort mig glad!

Igår kom pappa förbi jobbet, min fina snälla pappa! Vi stod i entrén och pratade lite då några tjejer i min klass kom fram och tisslade och  tasslade. Till slut så vågade de fråga... - Är det där din kille? Hehe, jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Är det jag som börjar se gammal ut eller är det han som fortfarande ser så ung ut? Kul var det iaf, tack pappa för att du kom!

Imorgon åker systeryster & Co till Thailand i två veckor. Vi har inte hunnit setts som jag hoppats men så blir det väl ibland. Hoppas verkligen att ni får en toppenhärlig resa utan ormar och annat läskigt. Vila, njut och var rädda om varandra! Ni kan väl skicka något mess eller skriva i bloggen så man blir lite uppdaterad här hemma...

Många kramar till alla!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hallojsan! Är det Niferex du äter? i så fall är det helt ok att dela dem och svälja ner innehållet. Det viktiga är att du ser till att alla "kulor" följer med och att du dricker mycket vatten till. Jag är expert efter två graviditeter och fobi mot tabletter :). Se till att få i dig blodpudding, broccoli och annan järnrik mat. Det gör susen. Angående kladdkaka mm på jobbet så är det jättebra att vara gravid. Eleverna vill ju gärna "mata" bebisen och då kan man snika till sig en hel del :). Kram på dig/er!

2008-01-31 @ 20:48:05
Postat av: Anonym

Ett tips till, drick blutsaft!

2008-02-01 @ 09:14:20
Postat av: Johanna

Tack för tipsen! Hoppas allt är bra med dig/er också? Stor kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback