Lite tankar...

Jag får verkligen jobba med med mig själv här i min nya miljö. Detta med att ta det lugnt är inte min starka sida. Jag klättrar på väggarna, saknar liv och rörelse och friheten att kunna göra vad jag vill, när jag vill. Jag kunde inte somna igår, kanske var det för att jag vilat så mycket på dagen? Låg och tittade på film och fick världens huvudvärk, tydligen kan det blir så då ögonen kan vara ljuskänsliga. Suck, vad ska jag då göra?

Tidigare imorse var jag på ultraljud och fick se bild och rörelse av vår lilla kille. Han såg ut att ha det bra, låg och småsparkade och år frukost, så sa i alla fall barnmorskan
. Han väger ca 1 kg nu och som jag förstod det, så är det allra bästa om han stannar kvar i magen till och med vecka 32 åtminstone. Jag är nu i vecka 28 + 6 och blir det så att han behöver komma ut nu snarast så går det också bra. Jag har en känsla av att jag kommer få stanna här länge till men jag vet egentligen inte. Ska prata lite med läkaren nu på förmiddagens rond, att inte veta är jobbigt. Samtidigt så har jag förstått att mitt tillstånd är svårt att sia om, det är så individuellt och det är svårt för dem att ge direkta svar. 

Önskar att jag hade några bilder att lägga ut men jag ska inte fastna här för länge, med tanke på huvudvärk och så. Blir ronden om en stund och så en lång varm dusch sen, gissa vad som händer efter det. Jo, lite vila!


Önskar alla en bra dag, var rädda om er!
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Men herregud, förstår att det kom som en chock för dig! Skönt att du blev inlagd så snabbt och att de har koll på dig. Hoppas oxå att det går åt rätt håll, så att lillkillen inte behöver komma ut ännu. Förstår att du är rastlös, men se till att VILA och TA DET LUGNT. De är duktiga, så lita på personalen! Massor av kramar till er alla!

2008-03-19 @ 09:25:27
Postat av: Faster

Vila nu, och jag ringer dig och kollar vad du behöver tills jag kommer

2008-03-19 @ 09:26:40
Postat av: Ullis

Förstår att du blir rastlös av att bara vila och vila...
Skönt att ultraljudet såg bra ut också, och vet du vad...eran lilla kille är faktiskt större än vad min kusins lilla tjej var när hon föddes!
Tror hon vägde 950 g eller nåt liknande... :-)

Vi hörs lite senare! :-)
Kramar i massor

Postat av: Monkan

Hej igen! Önskar ja kunde komma o hälsa på men tror inte sjukhuset e bästa stället för Noah ännu. Men tänker på er massor. Du e på rätt ställe om han behöver komma ut nu men tror nog han stannar ett tag till. Kom ihåg att ja har påsen med str 44 kläder här hemma om d kommer behövas sen, så slipper du köpa. Ta d lugnt nu o stressa inte. Puss & Kram

2008-03-19 @ 10:48:40
Postat av: jess

jag tycker det låter skönt med lite vila. men det kan ju vara svårt att koppla av om man e lite orolig, man får lite för mycket tid på sig att tänka...
ta det lugnt och hoppas det går bra nu..
kram kram

2008-03-19 @ 15:51:28
Postat av: Hanna Bubba

hej Johanna!
Jag är fortfarande en trogen läsare till på din blogg!:)

Vill bara skicka en hälsning och säga att jag tänker på dig!!

Kramkram

2008-03-19 @ 18:31:29
Postat av: Maja

Hoppas det går bra med allting Johanna!!
De låter bra att de har koll på dig iaf :)

Kram kram

2008-03-19 @ 21:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback