Ny dag och nya tag

Några rader härifrån en vanlig förmiddag. Mina rutiner ser ut som följande... Jag blir väckt under natten var fjärde timme ca för blodtrycksmätning och medicin. Vaknar runt halv åtta och då är det självservering för frukost. Oftast äter jag i lunchrummet men igår tog jag med mig min bricka till min säng och satt där då det var mycket folk. Visserligen många söta bebisar att titta på, men skönt att krypa upp i sängen och inte behöva vara pigg och social. Sedan ska jag vägas och det tas en del blodprover och sprutor. Jag måste även föra noga anteckningar på allt jag dricker och allt som även sedan kommer ut, detta för att hålla koll på att inte vätskan ska samlas i kroppen. Sedan blir det en del tv på eftermiddagen, middag vid fem och så längtar jag tills Micke slutar jobbet och kommer förbi. Kvällarna är dagens höjdpunkt. Igår ville jag gå med ner till kiosken och även ta en nypa luft men jag fick inte lämna korridoren. Jag som bara ville ut och andas lite...

Fick en ny nallevän igår av Faster, en liten Frans. Tusen tack! Har bett om att få hit kameran för att kunna fixa och trixa lite men så  länge får ni tro mina ord då jag säger att han är go och mjuk och väldigt välkommen! Fick även samtal från jobbet igår och omtanken värmer. Skönt att höra att en gammal klass/kurskompis till mig hoppat in och vikarierar. Känns tryggt faktiskt!

Tänk att det snart är påsk också, här blir jag ju helt dagvilsen. Vill passa på att önska alla en riktigt mysig och härlig påsk med nära och kära. Ät massor med god lax och ägghalvor åt mig, tror nämligen inte att det blir något sådant här.

Sköt om er, kramisar!


Kommentarer
Postat av: Sofia

GLAD PÅSK tillbaka till dig, hoppas att du får en mysig helg trots inneliggandet. Vilken räddning ändå att kunna ha datorn att pilla lite med... Sköt om dig och den lille killen, förresten har ni funderat på namn ännu?

Stora kramar!!!

2008-03-20 @ 09:13:00
Postat av: JB

Hej!

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1205997936_dagens_frga.html

Tack för din medverkan & Ha en bra dag!

Mvh

JB

Postat av: Ullis

Klart ni får lite påskmat... det tror jag nog.. ;-)
Ses sen... kramar

2008-03-20 @ 10:00:15
Postat av: Kattis

Hej sötnos!
Jag ska spara några ägg till dig när du kommer hem ;) Är oxå trogen läsare även om jag inte syns här så mycket, men jag hänger med och läser vad som händer i ditt liv. Just nu skickar jag en extra tanke och en kram till dig *~~~*...Fick du den??

Kramar i massor

2008-03-20 @ 15:47:54
Postat av: Linda R

Hej gumman!! Det later lite laskigt med sjukhus och sa men du ar ju i goda hander. Jag tanker pa dig massor och hoppas allt ordnar sig. Stora kramar!!!!!

2008-03-20 @ 16:28:30
Postat av: Erika

Hej vännen! Ringde förut men inget svar. Slår en pling lite senare.
Tänker på dig!

Bamsekram från mig

2008-03-20 @ 18:39:01
Postat av: Gammelfaster Gun

MÅ BRA, stumpan. Allt kommer att bli bra hoppas jag. Jag trodde Du skulle ha en skön och fin påsk hemma nu och det får Du kanske ändå.
Sköt om Dig och VILA.
Stora--många kramar från mig

2008-03-21 @ 07:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback