Välkommen Noah Wiksten

Vår lilleman kom till världen 22/3 kl. 17.02. Alldeles för tidigt men ack så välkommen! Han väger 980 gr och är 38 cm lång, vårt lilla knytte. Vi mår bra och börjar så sakteliga landa på Danderyds Sjukhus dit vi blivit förflyttade. Tack för alla varma tankar och fina kommentarer!

Johanna & Micke

Vårt mirakelÄlskade Noah

Dikt till Noah

Ett litet liv, en stor dröm, en evighet
En längtan större än ord som förvandlats till verklighet

Du är här, du är nära, du är vår
Jag känner din doft, dina andetag och hela min kropp andas ut med en lyckotår

När din lilla hand omfamnar mitt finger och dina ögon ser på mig
Faller världens alla frågetecken på plats och jag förstår att jag för alltid kommer att älska dig

Din mamma



Kommentarer
Postat av: Solan

Stort GRATTIS till ert lilla underverk!
Vad skönt att höra att ni allihop mår bra. Ta väl hand om er, så hoppas jag att det inte dröjer alltför länge innan ni får komma hem till ert och pyssla om lilla Noah.

Kram från Maria S

2008-03-26 @ 15:21:38
Postat av: Åsa

Hej på er! Jättegrattis till er båda nu när det lilla underverket bestämt sig för att komma ut. Mina tankar är med er, vila och njut så mycket ni kan. Inga måsten, annat än lillemannen. Extra kram till dig gumman, jag och klassen kommer att sakna dig, men vi önskar dig och Micke såklart all lycka. Var på DS ligger du? Ville gärna skicka en liten hälsning till dig, Micke o Noah, från mig och Pär. Bara nåt litet. Tänkte kanske be mamsen komma upp med det nån dag. Hon jobbar ju på DS, på labbet. Hör av dig när du orkar. Misstänker att du blir kavr där ett tag, eller hur? Än en gång, jättegrattis!!! Många kramar från jobbarkompisen Åsa

2008-03-26 @ 16:19:39
Postat av: Anka

Jättegrattis Johanna och Micke till "lille" Noah.
Hoppas allt går bra och att ni alla 3 mår så gott det går i dessa tider.
Kramar från Theo och Anka
Vi tänker på er!!!!

2008-03-26 @ 19:02:28
Postat av: Monkan m. familj

Ett stort GRATTIS än en gång till dig & Micke!!! Hoppas du fick hålla honom idag... Kan tänka mig att du börjat längta! Tänker på er massor som du redan vet. :) Vi hörs mer sen!
Massor med pussar & kramar från mig, Saul & Noah

2008-03-26 @ 20:50:15
Postat av: Monkan (igen)

PS. Jag ser fram emot att få se en bild sen på den lilla sötnosen...

2008-03-26 @ 20:51:57
Postat av: Sara

Stort grattis till lill-killen!
Synd att jag inte hann hälsa på er innan ni flyttades från KS. Läkaren som sövde dig har hälsat att du får höra av dig till honom om du har några frågor/funderingar. Hör av dig till mig i så fall. Ta hand om varandra nu!
Kram Sara

2008-03-26 @ 22:00:15
Postat av: Johanna

Tack underbara vänner för era värmande kommentarer. Sitter just nu vid en av sköterskornas dator som jag fått låna och blir alldeles varm om hjärtat. Jag saknar er och tänker mycket på alla!

Till helgen tror jag att jag blir utskriven och flyttar ner till neonatalavdelningen, 20 där Noah redan ligger. Vi kommer att få ett familjerum där att husera i, en tid framöver. Tyvärr får vi inte ta emot besök men en fika eller promenad i området runt omkring går säkert för sig. Ni är välkomna!

Tack än en gång för allt stöd, det värmer!

Dags för mamma Johanna att gå och lägga sig, kram och godnatt!

2008-03-26 @ 22:47:20
Postat av: Pappa

Tack alla ni trevliga o goa människor som säger allt varmt o gott om våran familj.
Vill bara att ni alla ska veta vilken underbar mamma Johanna är och vilken Mormor o Morfar Noah har.(inte glömma moster Josse,helt suverän) Noah är ju deras första BARNBARN o jag tycker att dom tar det väldigt bra o lugnt. Grattis till Robin också som har blivit morbror( skönt att vi Mathias o Noah
är BAJARE iaf så kan dom andra prova med va dom
vill.
Vill skicka en gigantisk stor kram och puss till min älskade Johanna och till våran son Noah och bara säga att TACK FÖR ATT NI FINNS.Ni två och Mathias gör så att livet är underbart.
TACK TACK TACK

2008-03-27 @ 00:38:25
Postat av: Helen

STORT GRATTIS TILL NOAH! så söt han är på bilden! Önskar er all lycka i framtiden med er son. Kram

2008-03-27 @ 07:45:47
Postat av: Linda R

Grattis grattis grattis till den nya familjen!!! Tänker på er massor, kram!!!

2008-03-27 @ 08:25:46
Postat av: Sofia

Grattis igen till sonen, han ser ju helt underbar ut! Skönt att höra att du får bo tillsammans med honom på neo, det gör er ju båda så gott. Sådant borde erbjudas överallt (här i Gbg finns nämligen inte de möjligheterna). Tänk att Ni är föräldrar nu, det är stort =D

Kämpa på Johanna, jag är så stolt över dig och du verkar ta det allt det här superbra! Har aldrig tvivlat på att du är en fantastiskt mamma!!!

Puss o kram från mig...

2008-03-27 @ 09:04:03
Postat av: Ullis

Åååh, lilla, söta tussen..
Massa kramar!!!

2008-03-27 @ 09:17:52
Postat av: Åsa

Hej igen tjejen! Då vet jag var ni finns. Ska kolla med mamsen om hon kan/får ta kontakt med er på neo. Ska hon fråga efter dig då Johanna, om hon vill lämna ett litet paket? Kan du kolla med syrrorna om det går för sig? Annars får vi lösa det på nåt annat sätt, kanske kan jag messa dig eller Micke och säga att det är dags att gå till nån hiss eller så...? How about that? Vad skönt att ni får vara tillsammans, allihop. Så liten han är... tänk vad fantastiskt ändå... Kram från Åsa

2008-03-27 @ 12:00:23
Postat av: Lina

Stotr grattis igen... skönt att det verkar ha gått bra! Ta hand om er och vila ordentligt. Många kramar

2008-03-27 @ 13:52:41
Postat av: Marie (Erlandsson)

Såg ditt inlägg i gästboken. Stort grattis och lycka till!!!
Kram

2008-03-27 @ 14:33:57
Postat av: Faster

men godis då, så liten,,,,så söt, äntligen får man se honom och äntligen får du hålla honom. Micke du glömde nämna mig gammelfaster ju snyft. Grattis till er båda och Micke du var kolugn när vi hispiga tanter ringde. Grattis Grattis.

2008-03-27 @ 14:38:08
Postat av: Erika

Hej pa er! Vilken liten prins. Saaaa roligt att fa se honom. Langtar efter er men ar hemma snart igen och da kommer jag raka vagen och halsar pa er (utanfor avdelningen). Imorgon aker vi till Bangkok for att shoppa...bara ngr timmar kvar.

Stor kram till er alla tre!

Erika

Hela ganget i Thailand halsar till er!

2008-03-27 @ 15:56:06
Postat av: Anne - mormor till danielle

Grattis till det lilla underverket... mitt barnbarn kom 7 veckor för tidigt och det kan man inte se idag fast hon va inte så liten, dom är fantastiska på DS. kram till er och eran lilla Noah /anne

Postat av: emma

Nämen vilken fin skatt :)
Hittade hit via Melkers blogg.
Min föddes också för tidigt, så vi fick ligga på danderyd likaså. Så bilderna ni lagt upp känner man mycket väl igen ;)
Otroligt hur starka dom är :)

2008-03-27 @ 20:08:00
URL: http://litenemma.blogg.se
Postat av: Mormor och Morfarl till grannbarnen

Grattis till Er lilla kille. Ullis kusin fick också en lika liten krabat, som nu är en stor pigg och glad tjej på knappt två år.Vi tänker på Er och många Grattiskramar från Hanna och Felix Mormor och Morfar

2008-03-27 @ 21:02:24
Postat av: Ann.C

Massor med Grattiskramar från mig.... Vad skönt att höra att ni mår bra. Jag blev väldigt orolig när jag läste wildcats gästbok, men nu kan jag andas ut. Har inte varit nere på träningarna på länge så man är inte så uppdaterad. Nu har ljuset kommit och våren är på väg, det kommer ge er massor med extra
energi. Önskar er all lycka! Jag vet att du fixar det här, du har en grymm vilja och styrka... KRAMISAR

2008-03-29 @ 19:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback