Märkligt men givande möte

Jag vet att jag tjatar lite om detta häftiga med möten. Måste bara skriva om ett sådant som skedde idag, på den spännande platsen... Tvättstugan!

Vi skulle ha tvättat igår egentligen men då orken eller tiden inte fanns så chansade jag idag. Satt snällt och väntade in den som tvättade innan mig och då han kom och låste upp fick jag gå in och tvätta samtidigt som han höll på att vika och så. Känner igenom honom, i pappas ålder, lite av en Väsby profil, eller så är det bara jag som känner igenom honom som vanligt. Är rätt bra på att minnas ansikten.
Han började prata om sin bakgrund, en olycka han varit med om för många år sen. Läkarna sa att han skulle dö, men han kämpade och visade dem. Han pratade om sin nya chans i livet, hans nya inställning till saker, slut med festande och strunt. Satsa på sig själv, må bra! Hela händelsen var lite märklig  men den gav ändå inspiration. Han sa att tänk på det här, du är själv huvudpersonen i ditt eget liv. Då sa jag att det är nog något man glömmer ibland då man försöker tänka på alla andra. Kändes som om han förstod mig och det var ett märkligt men häftigt möte.

Noahs feber har gått ner lite och han är stundtals piggare. Inatt sov han bättre och längre stunder men sen vaknar han ibland och är så ledsen. Det positiva i alltihopa är ju att han vill vara nära, ligga på min mage och sova och det är ju bara så mysigt. Älskade lilla kille!

Imorgon är det match med samling i Uppsala redan kl. 07.00, helt otroligt galet! Vill så gärna spela då jag missar nästa match för Englands resan också. Det var tänkt att Noah skulle följa med som hejarklack, troligtvis i sin pyjamas men nu får han stanna hemma. Som tur är så finns det alltid snälla själar som ställer upp! Mamma kommer om en stund också och då tänkte jag ta mig till gymet för lite roddmaskin och bastu. Behöver lite egen tid känner jag! Mycket som snurrar igen, ekonomi, relationer, julen och så. Fick bilskatten igår och den var dyrare än vad jag minns och den gick minsann inte att dela upp eller skjuta på. Skatt av alla slag räknas som prio ett av staten och det gick inte att få stöd eller hjälp fick jag höra. Suck! Varför har de lagt dem i slutet av året, innan jul? Fick tillbaka bilen igår också efter att den fått sig en liten genomgång av snälla David. Blev lite dyrare även det än vad jag trodde men nu är den fin som bara den och ska klara ombesiktningen galant. Vill ju helst ha kvar bilen men får kanske fundera lite... Suck! Men jag vet ju att allt löser sig och just nu måste jag lägga all energi på att få Noah frisk. Bara en liten paus dock på gymet som sagt.

Trevlig helg allihopa!

Sjuklingen
Älskade Noah

Kommentarer
Postat av: Monkan

Det är bra du tar lite egen tid, det skulle man minsann behöva oxå.

Allt ordnar sig alltid vet du så försök inte oroa dig för mycket! Tänk bara på resan du har framför dig & skjut upp det andra för en liten stund iaf!



Lycka till på matchen imorrn så kanske vi ses i hallen sen på em. Kram på dig!

Postat av: Faster

Hoppas ni mår bättre nu ,,,, Många kramar till er.

2008-11-15 @ 19:47:24
Postat av: Johanna

Tack tack, kram till er med!

2008-11-15 @ 20:09:13
URL: http://hannawiksten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback