Sjukstuga

Älskade lilleman är sjuk med hög feber och någon form av maginfluensa. Kan bespara alla detaljer men sedan kl. 23 igår kväll så har han vaknat varje timme med höga skrik och tung blöja. Imorse var han så slut så han knappt orkade lyfta armarna ens eller le som han brukar göra om mornarna. Han har precis fått i sig lite ersättning och vatten och jag ska försöka få i mig lite scones. Mår lite illa jag med men hoppas det beror på sömnbristen och inget annat. Det här är första gången som Noah är riktigt sjuk och det är faktiskt lite läskigt. Han som alltid är så pigg, glad och skrattar. Känns som tillbaks till sjukhuset då han mest bara låg still och tittade. Kan inte någon av sköterskorna komma hit nu och hjälpa oss? Nejdå, vi klarar oss. Blir vila av hela dagen och ingen mammagrupp eller besök till jobbet som det var tänkt.

Hoppas ni mår bra?

Kommentarer
Postat av: Stina

Lille vän ! Fy så jobbigt !Viktigast är ju vätskan, du kan göra egen med kokt vatten , salt o socker ring BVC och få "receptet" , såna små gullisar kan torka ut snabbt om de har nåt med magen, talar av egen erfarenhet.Till dig tycker jag du skall hälla i dig Hälsofil ( bra bakterier som motverkar) och 10 hela vitpepparkorn som du sväljer hela , gör det 2-3 ggr per dag.Hoppas du klarar dig !! Krya på er ! Kram

2008-11-13 @ 11:24:55
Postat av: Monkan

Hoppas Noah kryar på sig ort, det gör han säkert ska du se! Och hoppas du klarar dig nu oxå.

Stor krya på er Kram från mig & Noah

Postat av: Anka

Aj,aj,aj då!!! Det där lät inte så bra! Hoppas ni (eller Noah) kryar på er så det blir fart o fläxt igen snart.Det kommer ni o göra snart. Vätskan är viktigast!!!!

Krya på kramar från Theo och mig

2008-11-13 @ 13:20:28
URL: http://bandybruden.blogg.se/
Postat av: Andreas

Man skall inte äta på Ikea...hehe...

2008-11-13 @ 18:29:43
Postat av: Frida

Krya på dig Noah! hoppas att du inte blir sjuk lilla storasyster :)

2008-11-14 @ 10:45:01
URL: http://www.fridaheerman.blogg.no
Postat av: Faster

Nu kryar ni på er båda,,,,,, skulle önska att man kunde hjälpa till lite,,,på något vis,,,,ps snart flyttar jag in i större lägenhet ju,,, då kan Noah krypa omkring ganska mycket he he. Många varma upppiggande kramar till er.

2008-11-14 @ 18:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback