Det syns

Nu är det bekräftat. Det syns tydligen att jag är ensam. Var precis nere på banken, i en timme vill jag tillägga. Shit vad det tog tid. Stod och vaggade Noah i bäselen, såg nog lite trött och sammanbiten ut. Fick en sittplats av en gullig kvinna och hamnade bredvid en äldre man. Han började fråga om Noah, hur gammal osv. Gulligt och trevligt tyckte jag, först... Sen i 45 minuter fick jag lyssna på hans problem med hans dotter och att han precis nu fått träffa sina barnbarn. Att han ofta åker till Asien, kvinnor där var trevliga. Han pratade om relationer och svårigheter mellan män och kvinnor. No shit! Han sa att han såg på mig att jag var ensam, hur man nu ser det? Kände mig illa till mods då jag gick därifrån, kan inte riktigt förklara varför....

På tal om ensam, det är ju nyttigt och man växer av det och allt vad det heter. Tro inte att det hjälper då man inte kan sova klockan 01.00 och skulle kunna göra vad som helst för en kram. Tänk att man kan ha så otroligt många gulliga nära och kära runt omkring som i princip gör allt de kan, och ändå känner man sig så galet ensam.
Tips, tankar?

Lägger in en gammal bild i väntan på nya från lägenheten. Måste hitta kameran först :)

Kramisar!

Lipa betyder kärlekspipa

Kommentarer
Postat av: Lina

"Det är bättre med ensam ensamhet, än ensamhet när man är två..." Det kommer att bli bättre med tiden, även om det är en klen tröst just nu.



Slå en signal om du vill ta en långpromenad eller nåt någon dag. Jag är ledig ett par veckor framöver.



Kram på dig.

2008-09-29 @ 17:57:45
Postat av: Elisabet

Hej,

Vet precis hur du menar med att vara ensam fast man har familj och vänner runt omkring en. Och det där med att vakna och bara vilja ha en kram.. En hemsk känsla när man är ensam. Men jag hoppas att det snart kommer ändra sig för dig. Du har ju iaf en otroligt söt son =)



Mvh Elisabet (som läser din blogg ibland)

2008-09-29 @ 18:48:09
Postat av: Sofia

Gumman, önskar så att vi bodde närmare varandra så att jag kunde springa över och krama om dig! Vet att det inte är samma sak men ändå... Jag ser fram emot ett Sthlms-besök framöver så säg bara till när du har kommit iordning i ditt nya hem och känner för att umgås =D



Tänker på dig.

Kramar

2008-09-29 @ 19:22:30
Postat av: Johanna

Nu har jag kommit i ordning, igår helst :) Kom snart! Vi får höras vännen!



Tack Lina & Elisabet också för era rader. Lina, om du har mitt nr kan inte du skicka mig ett mess så tar jag gärna en promenad någon dag.

Postat av: Lina

Hej hej,

Jag messade dig igår, men jag kanske har ett gammalt nummer...??

Jag skickar mitt nummer på msn så kan du ju höra av dig om du vill ta en promis.

Kram

2008-10-01 @ 16:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback