Mammagrupp och kalas

Idag har jag varit på min första mammagruppsträff. Då Noah kom så tidigt så hann jag aldrig börja någon mammagrupp innan så som många gör och nu då vi hade en hel del tid på sjukhuset så har vi halkat in i en grupp där alla bebisar är 2-3 månader. Men det gör inte så mycket, han skulle ju ha varit där omkring själv och det gör mig ändå ingen skillnad. Visste inte riktigt vad jag hade att vänta, så var lite nervös eller kanske mer förväntansfull. Vi var fyra mammor där idag och vi fick alla en möjlighet att beskriva vår tid på BB och vår förlossning, rädslor, farhågor, tankar, reflektioner efteråt och så prata om allt annat mellan himmel och jord. Det var känslosamt och jag fällde en hel del tårar, det trodde jag faktiskt inte. Otroligt skönt att prata, så jag längtar tills nästa träff i oktober.

Idag fyller världens sötaste 6 - åring år, granntjejen Hanna. Jag och Noah har varit på kalas och ätit supergod pastasallad och tårta. Väldigt skönt att inte behöva tänka på middag utan bara få vara. Det fanns gott om snälla själar som ville hålla och gosa med lilleman så jag blir alldeles varm. Världen är full av underbara människor, man glömmer det ibland och surar ner sig på alla de som är märkliga.

Imorgon är det full rulle med det ena och det andra. Jag ska åka till Sara och säga hej, träffa faster och fixa vid farmors grav, slänga massa skräp och fixa lite. Därför tänkte jag hoppa i säng tidigt för en gångs skull, hade tänkt till 22 men det klarar jag inte riktigt. Så sporten och sen förhoppningsvis sova åtminstone 6 timmar innan lilleman är hungrig igen. Han har börjat vakna lite oftare igen och är ledsen, vet inte om det en tand på gång kanske?


Kram & Godnatt

Kommentarer
Postat av: Monkan

Kul att du äntligen fått börja en mammagrupp... Vi kan väl försöka ses igen sen när jag e frisk. Blir ju lättare sen när vi kommer bo nästan grannar. :)

Kram på dig & Noah & trevlig helg!

2008-09-19 @ 10:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback