Sluta blogga?

Det är kaos i mitt huvud och det är uppror i min själ. Livet är verkligen inte som jag vill just nu. Jag försöker vara stark och klok men får bara mothugg känns det som. Jag får höra att jag är omogen, inte kan stå på egna ben och inte har en egen vilja. Jag håller inte med men ändå påverkas jag och blir fruktansvärt ledsen. Det sägs att det är många som läser min blogg och som tycker jag tappat vettet, eller allra helst aldrig haft något. Vad händer? Jag har aldrig haft för uppsikt att skriva något här i min blogg för att såra eller göra någon illa. Jag har den för att jag tycker om att skriva, jag är en öppen och brukade vara en glad tjej. Jag ville förmedla glädje, kärlek och värme genom ord och mina bilder. Nu är ju livet inte alltid så härligt så att det kommer in lite annat strul och tokeri hör väl till?

Nu har livet verkligen ställts på ända och varje gång jag får den att stå stadigt för en stund så rivs det ner igen. Blir det bättre om jag slutar skriva här och alla inte vet allt, om jag är mer hemlig av mig? Ska jag sluta med något jag egentligen tycker om för att kanske få lite mer lugn och ro? Jag skäms faktiskt över att ha hamnat i den här sitsen i mitt liv, det är så långt ifrån mina mål och drömmar som man kan komma. Jag önskar att de som har åsikter, om det nu är så, står för dem då man i framtiden ses och även tänker på att det finns alltid två versioner av allt.

Nu ska jag snusa och gosa med min lilla ängel, han kan få mitt hjärta att smälta och min själ att få andrum och de ögonblicken är livsnödvändiga just nu. Tack Noah för att du finns!

Puss & Kram allihopa!



Kommentarer
Postat av: Syster Josse!

Johanna, skit i vad alla andra tycker och tänker. Låt dom prata och tycka vad dom vill dom vet inte allt.jag vet att det är jättesvårt! Jag vet vilken stark tjej du egentligen kan vara,ta fram den tjejn nu. Jag finns alltid här för dig oavsett vad!Vi klarar det här tillsammans syrran...

Älskar dig puss

2008-09-03 @ 17:13:49
Postat av: Monkan

Tycker absolut inte du ska sluta blogga, detta är en av mina absoluta favorit bloggar för jag tycker du skriver så bra & ärligt. Vet att det är jobbigt nu men du är stark... Vi hörs & ses. Pussa på Noah..

Stor kram!

2008-09-03 @ 18:22:05
Postat av: Ullis

Tycker absolut inte heller att du ska sluta blogga..

Och jag håller så med Josse: Skit i vad alla andra tycker och tänker, finns alltid alldeles för många som inte vet bättre än att lägga sig i alltför mycket!

Och du vet ju var vi finns..... alltid!!!

Kraaaamar i massor!

Postat av: Sofia

Kan inte annat än att hålla med ovanstående! Är det något du är, så är det just mogen, självständig och förnuftig! Beundrar dig varje dag som kämpar på, tar hand om Noah, fixar och donar - du är min idol =)



Blogga det du känner för, det är som sagt alltid lika mysigt att få läsa om vad du har för dig...



Stora kramar från mig!

2008-09-03 @ 21:15:42
Postat av: tessan

Hej Johanna!

Va väldigt länge sen jag skrev en kommentar här nu, och ännu längre sen vi sågs...

Men jag är en trogen läsare... gillar att läsa hur du har det och om Noahs alla framsteg, det verkar vara en jätte stark och mysig kille du fått.. och jag vet att hans mamma är lika stark...



Självklart ska du inte sluta blogga pga vad "folk" säger... så länge du mår bra/tycker det är kul så ska du ju fortsätta skriva.. antagligen är de som säger något elakt egentligen ganska avundsjuka på vad du vågar/vill skriva om ditt liv och alla positiva kommentarer från vänner som du får...



Livet har ju sina upp och ned gångar men det stämmer faktiskt alltid att efter regn kommer solsken..

Fortsätt vara den starka tjej som jag känner dig som, och lycka till med allt!! Har förstått att du börjat spela innebandy i Arlanda, kul!!! Själv spelar jag inte alls längre =/ men ska gå utbildning till spinninginstruktör om två veckor =)



stora kramar!!!

2008-09-03 @ 21:33:56
URL: http://kallarhennetess.blogg.se/
Postat av: Frida

Du är bäst syster yster :)

Det vet du att jag tycker :)

Hälsa Noah från mig!

Puss och kram (L)

2008-09-03 @ 21:41:26
URL: http://www.fridaheerman.blogg.no
Postat av: Sara

Försök att strunta i vad andra tycker! Det finns alltid någon som tycker något om en. Jag ställer mig frågan vem det är som har sagt dig detta?! Inte snällt! Ingen har rätt att dömma dig för de val du har gjort och jag tycker faktiskt inte att du har skrivit särskilt mycket om det heller. Du är bra! Glöm inte det. Skulle kunna skriva massor känner jag , men stannar vid det. Kramar i massor

2008-09-03 @ 21:48:16
Postat av: Elin

Håller med alla kloka inlägg ovan! Du är min stora idol Johanna, jag vill ju va som du när jag blir stor... hehe. Livet är tyvärr inte enkelt men det är då vi märker att vi lever! Du ska alltid följa magkänslan och göra vad som är bäst för DIG och lillknoddas såklart! Jag (och många andra) stöttar och finns här för dig oavsett vad! =) Stor kram!//Elin

2008-09-03 @ 22:02:27
Postat av: Maja

Johanna inte ska du sluta o blogga heller!

Vad ska jag då läsa :S Du som e så duktig på o skriva!



Upp med hakan o skit i alla andra Johanna!

Bamse kram från mig!

2008-09-03 @ 22:15:27
URL: http://majalarsson24.blogg.se/
Postat av: A-K # 9

Måste ju erkänna nu att jag gluttat på din blogg en längre tid i hemlighet hahaha...men nu kommer jag ur garderoben.



Vet känner dig inte så väl ännu. Men vet vilken tid du nu står i som jag kan läsa mellan raderna.



Du verkar vara en grymt stark tjej med en underbar personlighet och bryr dig om nära och kära kanske för mycket så du glömmer dig själv (på gott och ont). Nu i denna jobbiga period behöver du bli lite ego. DU ska må bra, den energin som du har ska du lägga på dig å Noah. Det tror jag nog att dom runt omkring dig förstår.



Det tar lång tid att hitta tillbaks till sig själv och få ett helt hjärta igen, jag är nog inte där ännu. Många vägar stängs bakom en men många nya öppnas för dig och Noah tillsammans.



Du klarar detta det är jag helt säker på, men kom ihåg ensamheten är inte det lättaste. Där har du nog massa vänner som finns där för dig för att lyssna och stötta. Va inte rädd att ta hjälp.



Visst ska man strunta i vad alla tycker och tänker men det är inte lätt alla gånger, det gör ont men kom då ihåg vad DU står för och vem DU är.



Den/dom som försöker trycka ner är svagare än dig själv! Så upp med huvet vi finns här för dig!



Vill du ha mitt nr får du ta det av din syster, vill inte skriva ut det.



Många kramar A-K

2008-09-04 @ 09:21:28
Postat av: Anonym

Det bästa man kan göra när livet känns tungt och motigt är att skriva ner sina känslor och tankar. Problemen försvinner förstås inte, men att hålla allting inom sig och låta det växa är dömt att misslyckas. Det som känns bra för dig är också det rätta för dig. Vad jag redan har förstått så är du en stark tjej ;)

2008-09-04 @ 09:49:25
Postat av: Helen

Jag läser ofta din blogg! sluta inte! säger som Tessan, efter regn kommer solsken! Säg till om du behöver barnvakt :)tänker på sig! stora kramar

2008-09-04 @ 13:27:24
URL: http://www.helanpelan.blogspot.com/
Postat av: Anna Sjödell

Hej Johanna! Jag läser lite då och då, tycker det är så kul att se bilder på Noa, han är ju som en docka! helt underbar! eftersom att jag inte vet vad som har hänt även om man förstår lite, så ville jag bara säga att det säkert ordnar sig och vill bara ge dig en kram! mvh Anna

2008-09-04 @ 16:04:07
Postat av: Lina

Hej tjejen.



Vill bara börja med att säga, du har ingenting att skämmas för. Du är en bra tjej med skinn på näsan, och du har en underbar liten unge. Du ska bara vara stolt. Du ska vara stolt över dig, och över det liv du lever och skapar för dig och Noah.



Det kommer alltid att finnas människor runt omrkring dig som har åsikter, som inte håller med dig eller som inte ens tycker om dig. Så är livet. Tyvärr. Tänk inte på dem.



Tänk istället på alla de människor du har runt omkring dig som faktiskt håller med dig. De som tycker om dig som du är och som respekterar dig och dina åsikter.



Och sist men inte minst, tänk på dig själv. Ta beslut som är bra för dig, och skit i vad andra tycker. Lätt att säga, svårt att göra.



Ring om du behöver prata.



Många kramar

//Lina

2008-09-04 @ 17:31:51
Postat av: Malin

Åhhhh, va trött jag blir på idioter! Du har absolut ingenting att bevisa och det hoppas jag verkligen att du tar till dej. Upp til bevis från somliga i omgivningen istället!

Puss på er

2008-09-04 @ 18:19:03
Postat av: Anka

Shit,jag blir såååå ARG!!! Att människor inte kan "sopa" framför sin egen dörr innan de ger sig på andra....Fy F** för dom.

Blir så ledsen o sitter här men en tår i ögat.

Jag vet hur mycket du gör för att allt ska bli så bra som över huvudet taget är möjligt.

Johanna,min vän STRÄCK på dig du gör inget fel.

Skickar många kramar till dig.

Sköt om Noah och glöm för all del inte dig själv!!!

2008-09-04 @ 20:17:13
Postat av: Erika

Godmorgon på er!

Hoppas att det blev någon sömn i natt vännen :). Är på väg till jobbet och är sååååå glad att det är fredag, är så trött och vill bara sova :). Ha en bra dag, ge dig själv och Noah en morgonkram från mig när ni vaknat.



Hörs sen!



Kramiz

2008-09-05 @ 07:15:22
Postat av: Johanna

Tack så otroligt mycket! För er omtanke, all värme och alla fina ord. Idag är en bra dag och det känns lätt att fokusera på allt som faktiskt är bra runt omkring. När det blir en dålig/tung dag igen ska jag gå in och läsa här och samla kraft.



Många kramar till mina fina och kloka vänner och bloggläsare.

2008-09-05 @ 16:57:18
URL: http://hannawiksten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback