Artiklar som upprör

Ja, så känner jag då jag läser den här artikeln om för tidigt födda barn. Bör jag vara orolig eller extra uppmärksam? Varför har i så fall ingen sagt något, jag tänker på sjukhuset eller bvc? Nä, jag är så trött på all jämförelse och statistik vad det gäller människor och främst barn. Alla är olika och unika och det som passar den ena passar inte den andra. Pekpinnar hit och dit, suck! Med engagemang, intresse och värme så tror jag man förstår sitt barn allra bäst och då ska man tro på sin egen magkänsla.

Läste även artikeln om lilla cancersjuka Victor som somnat in imorse, gulliga lilla kille! Så tragiskt och hemskt för familjen verkligen. Jag förstår inte hur de har fått ihop allt med tre barn hemma och samtidigt så oändligt lång tid på sjukhuset med lillkillen. Jag önskar man kunde göra något! Vi borde alla stödja barncancerfonden och jag tänker göra det så snart jag bara kan, lovar! Det kan hända precis vem som helst och när som helst!

Massor med kramar till alla mina nära och kära idag, var rädda om er!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej du, har nu läst artikeln och egentligen var det väl inte så mycket nytt i den va? Du behöver inte oroa dig, ta det om det kommer tycker jag. Som du skrev, gå på magkänslan! Jag har klarat mig agnska bra tycker jag, trots att jag föddes en månad för tidigt :). Kram

2009-04-14 @ 20:31:00
Postat av: Sanna

Jag har hört de där om utv. med förtidigt födda barn, men ja har också hört att dom kommer i kapp vid tre års ålder. Vet inte om det stämmer men iaf.

Postat av: Helen

Ta det lugnt Johanna! Jag har haft barn på förskolan som varit förtidigt födda, där man inte alls ser någon skillnad på utvecklingen. Språket, det sociala m.m. har fungerat perfekt. Vi på jobbet kollade detta extra med just dessa barn med tanke på att föräldrarna var oroliga.

Även min systerdotter som fyller 3 år i maj är född förtidigt, men hon utvecklade sitt språk fort och mycket annat och vi kan verkligen inte se att hon ligger efter i utvecklingen, tvärtom.

Jag tror att det handlar om vad barnet får vara med om i sin uppväxt, att man som vuxen skapar intresse hos barnet till att lära sig saker, läser mycket tillsammans för språkutvecklingen och ger barnet många erfarenheter.

Stor kram till er!

2009-04-15 @ 09:00:53
Postat av: Karin Dyvik

Hej Johanna!



Idag har Ebba och jag tittat på bilder och läst om dig och Noah. Vilken söt liten prins han är. Du ser lika söt och fräsch ut som "vanligt" vad roligt att du verkar trivas, du har flyttat tror jag? Vi mår bra och njuter av påsklov just nu.Ebba frågade för någon vecka sedan om du inte kunde komma och hälsa på. Om du har någon anledning att åka åt det här hållet så vore det roligt att träffas. Kramar från oss alla fam. Dyvik i Rimbo

2009-04-15 @ 19:28:25
Postat av: Piloten

Älskar dig av hela mitt hjärta Johanna! :-)



2009-04-18 @ 02:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback