Måndagsbabbel

Nu har jag äntligen träffat mina goa nya elever. Det har varit en härlig dag med nya intryck och en massa namn som går runt runt i huvudet. Jag hämtade lilleman vid tre tiden idag och vi tog en härlig promenad runt Runby. Vilka fina hus det finns här och vilka makalösa trädgårdar. Altandörrar stod öppna, barn lekte bland äppelträden och människor hälsade glatt. Jag vill också bo i hus!

Noah somnade tidigt idag, redan vid 18.30. Det tar på krafterna att vara på förskolan :) Jag har varit ruskigt effektiv och städat lite, tränat min onda rygg, jobbat en del och nu surfat runt bland favoritbloggarna. Har ni läst Alex Schulmans blogg? Den är ett måste för mig varje dag, han skriver så roligt och klockrent. Sök på Aftonbladets sida vetja...

Imorgon är det innebandy igen, ska bli kul! Torsdag är det föräldramöte och däremellan är det vanligt pyssel. Jag hinner inte riktigt med mina pass på gymmet längre, men man kan inte göra allt. En promenad här och där och lite hemmastyrka får funka fint :) Jag har lånat en stegräknare från jobbet och jag är förvånad över hur lite jag går om dagarna. Hörde en kollega säga att man minst ska gå 6000 steg om dagen och i tre dagar av fyra har jag inte lyckats med det. Jag som trodde jag var superaktiv. Jag ska ha den på mig imorgon då det är innebandy, då får den ticka utav bara sjutton!

Nu ska jag fixa lite te och läsa min bok innan det är dags för det ALLRA sista avsnittet av Prison Break, snyft! Sötnosen Noah tittar på barnprogram på bilden och ser lite trött ut, tycker ni inte? Mammas fina älskling!

Puss & Kram

Noah tittar på Bolibompa


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag tror dessvärre att det är 10000-12000 steg per dag. Kämpa på :)

2009-08-24 @ 20:36:17
Postat av: Anonym

Måste få komma & kika på nya lgh snart... :)

Kramiz

2009-08-24 @ 21:46:50
Postat av: Ullis

Jag har också hört 10.000 steg... :-)

Kram kram

Postat av: Johanna

Oj, är det sant! Då måste jag öka takten BIG time. Vem är det som vill komma och hälsa på? :)



Kram!

2009-08-24 @ 21:52:16
URL: http://hannawiksten.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jag vill... fast det är inte jag som står för den anonyma kommentaren.. ;-)

Kramar

2009-08-25 @ 08:19:32
URL: http://ullismelin.blogg.se/
Postat av: FAster

Söta goa Noah

2009-08-25 @ 09:43:59
Postat av: Linda R

Vi hade stegtävling på jobbet och han som vann gick 30000-35000 steg/dag!!! Ingen press eller så...

2009-08-25 @ 10:47:38
Postat av: Johanna

Dagens resultat: 19 875 steg :)

2009-08-25 @ 23:04:19
URL: http://hannawiksten.blogg.se/
Postat av: Linda R

Wow, bra!!!

2009-08-26 @ 10:45:22
Postat av: Ackis

Åhh vad söt han e lillkillen Pappa upp i dagen,,,

Men inte ska en DIF tröja sitta på en Hammarbyare ;)

2009-08-27 @ 09:42:20
Postat av: Pappa Polis Pilot

"Pappa" är varken Hammarbyare eller Djurgårdare.

2009-08-28 @ 09:13:26
Postat av: ACkis,

Jodå.. Noah riktiga pappa är målare ,och Hammarbyare sedan barnsben. Att sedan plastpappa är fd sheriff utan bricka. det vet vi alla i er familjs omgivning. Som sagt det finns bara en pappa" och han är målare..



Vem är jag ? kanske en kollega eller släkting vem vet?

2009-08-29 @ 07:43:55
Postat av: På rätt sida av lagen!

Jag är en av flera från "rätt sida av lagen" som följt Johannas blogg ett tag nu och är även en gammal kollega till den sk. "sheriffen". För det första vill jag säga att jag är glad över att Noah numera har en "pappa" som besitter ansvarskänsla och vidare att man skall inte uttala sig om sådant man inte har någon aning om...

2009-08-29 @ 20:01:21
Postat av: Anonym

Om man inte ens kan ta hand om sig själv så har man tappat lite av rätten att kalla sig förälder. När man sätter sig själv och sina intressen före sitt/sina barn vareviga gång så ska man heller inte ha barn. Skulle vilja skriva så mycket mer men av respekt till bloggen och hela situationen stannar jag här...

2009-08-29 @ 20:03:45
Postat av: Anonym

tyvärr är d ju så att vissa som skriver här har inte en aning om varför noahs pappa inte har funnits där men hans mamma vet.

Tänk om dom stora personerna som skriver om hans pappa bara skulle veta en procent så skulle ni bli förvånade.

Jag kommer med stora kliv min son,pappa har alltid funnits o kommer alltid att finnas.

Ni blir aldrig av me noahs pappa micke!!!! oj vissa kanske trodde det var peter tyvärr så är inte fallet riktigt så.



FORZA BAJEN

2009-08-29 @ 21:09:18
Postat av: Monkan

Det va jag som råkade skriva anonymt att jag vill se lgh, sorry.. Missade visst det!

Trevlig kväll på er. Kram

2009-08-29 @ 21:52:36
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: Ackis

På rätt sida av lagen Nu är det väl så att du får den information som vissa vill att du ska ha. Mao du har ingen aning om hela bilden. Men vi som känner båda föräldrarna vet.. Så jag citerar dig kollega till sheriffen, Man ska inte uttala sig om sådant man inte har en aning om. Och om du nu är Polis och inte väktare ;) så borde du känna till att oavsett om man i en tex domstolsförhandling , kallar nära vänner föräldrar syskon etc så är dessa vittnesmål inget annat partsinlagor som Tr allt som oftast bedömer som mindre intressanta. Egentligen finns det två som vet hur saker och ting ligger till. Att sedan påstå att den ena föräldern är si eller så och att man är rädd för den andre är något besynnerligt. Fast det kanske så att man tror att det går att vinna framgång med att påstå vissa saker. men vi är faktiskt många här i Väsby flera i prästgårdsmarken och uppe i Runby, som känner båda föräldrar och vi har egentligen inget ofördelaktigt att säga om någon av föräldrarna. Den saken kan dock ändras snabbt om en förälder ljuger och förtalar för att vinna fördelar i vårdnadsfrågan. För då kommer vi var flera som kommer att se till att sanningen kommer fram.



Någon riktigt obegåvad skriver "Om man inte ens kan ta hand om sig själv så har man tappat lite av rätten att kalla sig förälder.. OM man som förälder är så obotligt korkad att man tror att man kan undanhålla den ena föräldern från barnet så bör ens föräldraskap ifrågasättas. Goggla på PAS så lär ni förstå. ur att domstolar är luttrade.. Barnet har rätt till båda föräldrar. Sedan får man vara en ungdomslove om man vill men man kan aldrig ta en annans förälders plats.

2009-08-29 @ 22:00:03
Postat av: lillebror

Ackis,Skriv inte en till fakta bok tack! Och ni som är vuxna männsikor bör förstå att detta kanske inte är det lättaste för johanna, och det är just detta som micke och hans författarkompis vill..så låt nu dom skämmas för hur de beter sig, medans vi kan vara stolta och glada över att vi inte sjunker ner på samma låga nivå! Vi är alla Johannas poliser och väktare, och ingen ovälkommen ska/kan ta sig förbi och komma nära henne!

2009-08-30 @ 02:17:20
Postat av: Ackis

ÅÅ vi bygger en järnring runt den stackars utsatta mamman nutte då!! Skrattretande Små despotar och småpoliser eller inte det är inte vi intresserade av. och jag är inte mickes författarkompis. Jag och min sambo har suttit och fikat med dessa personer , varit hemma hos dem. MIn sambo bara för några dagar sedan-- så vi känner med dom båda. FÖRSTÅR DU??

Det handlar inte om att ni ska försöka leka småpoliser och skapa ett skyddsbehov för något som inte finns. Ett gott tipps är att stiga åtsidan , låta båda föräldrarna vara föräldrar sedan kan ni stötta mamma om ni nu tror att behovet finns. Vi är många som vet att mamman skapat detta behov för att dra fördelar i tinget.



Och varför ska m och. hans sk författarkompis skämmas? M har inte gjort fel. MEN DET HAR J som hindrar att far& son träffas. Vi som ser hur detta går till kommer att tillskriva de myndigheter som berörs av detta. Allt för att smutskastnignskampanjen inte ska lyckas mot M. OCh då lär soc och domstol inse än mer-.



2009-08-30 @ 08:06:35
Postat av: Faster

Vad e detta för trams, Gömma sig bakom påhittade namn, Skäms på er. Huvudsaken är väl att Noah och hans mamma är lyckliga nu och mår bra, så var det inte förr. SKÄMS PÅ ER.

2009-08-30 @ 09:22:07
Postat av: Faster

Skäms vuxna människor som gömmer sig bakom synonymer, SKÄMS verkligen, Huvudsaken är ju att JOHANNA OCH NOAH är lyckliga nu och mår bra, så var det inte förr. Alla kan göra misstag här i livet. Men man är vuxen, när man kan stå för dom. Men sluta bete er som idioter. Allt kommer att lösa sig till det bättre, för alla parter. SKÄMS på er.

2009-08-30 @ 09:41:27
Postat av: Ullis

Men du, "ackis" eller vad du nu heter... lägg ner nu!

Det märks så tydligt att du inte heller har hela bilden klart för dig..

Jag citerar dig:

"Nu är det väl så att du får den information som vissa vill att du ska ha. Mao du har ingen aning om hela bilden. Men vi som känner båda föräldrarna vet.. "



Dessutom tycker jag att du kan framföra dina åsikter personligen istället för att gömma dig bakom ett anonymt nick och en dataskärm.

Just nu så är du ju bara ett sk troll som vill skapa en massa bråk och en sån är det ju ingen som varken tror på eller tar på allvar.



Nä, kom igen när du kan och vågar stå för dina åsikter på ett vettigt sätt. Annars kan du vara tyst tycker jag.



Mvh

Ullis

2009-08-30 @ 10:29:44
URL: http://ullismelin.blogg.se/
Postat av: lillebror

ackis, vi bygger inte en ring nu, den har alltid funnits! "ÅÅ vi bygger en järnring runt den stackars utsatta mamman nutte då!! Skrattretande Små despotar och småpoliser eller inte det är inte vi intresserade av"...Om ni är intresserade av något, varför kommer ni hit? Ingen har bett om er åsikt, bara bett om att du/ni ska hålla tyst. Så snälla, gör det!

2009-08-30 @ 11:57:27
Postat av: Anonym

2009-08-31 @ 08:56:14
Postat av: Ackis

Kära vänner, ingen kan få mig att hålla tyst. Ullis skriver. att vi som vet vi sm känner föräldrarna. Tror du inte att jag och min sambo gör det? DEt är precis det vi gör, och därför vi skriver. Anledning till att vi skriver här är att J advokat hade sagt i ett av de många obegåvade uttryck att vill pappan veta något så kan ha kolla på bloggen. Och då måste detta vara ett sätt som J tycker är lämpligt. Vi tar ingen av föräldrarnas parti men barnet har rätt till båda föräldrar. Begriper man inte det så är det beklagligt. Att jag sedan "gömmer mig bakom ett nick är av den anledningen att jag inte tar ställning för någon annan än barnet, och inte vill stöta mig med någon av föräldrarna. Detta har jag också informerat familjerätten om.



Varför ifråga sätter ingen PUTTE PISTOL/PAPPA/PILOT? förmodligen för att han är part i mål. Heller hur Ullis? Btw hur är det med J?

2009-08-31 @ 21:34:55
Postat av: Ackis

Faster? Jo tjena, Du skriver att huvudsaken att J & N är lyckliga. Vad vet du om vad N tycker och känner? Att J är lycklig förstår jag då och med tvivelaktiga metoder fjärmar N från pappan PAS kallsa det.

http://www.ufr.org/html/pas.htm



Jag kommer att gå ifrån denna blogg men inte lämna saken.. Noah har rätt till sin biologiska pappa

2009-08-31 @ 21:46:49
Postat av: Faster

Nu när vi vet vem du är så kanske du skall ge dig.

2009-09-01 @ 09:33:19
Postat av: Ackis,

Va fint att du vet vem jag är faster, Kom ner och ta en kopp kaffe och en "macka".De som har

något de vill dryfta kan komma till Fame i morgon då jag och en väninna ska äta middag kl 18. Vore trevligt om ni vill komma.



Och hur vissa kan säga att detta med att informera om att det finns en annan story än J berättelse skulle vara förtäckta hot.

2009-09-02 @ 18:33:45
Postat av: Ackis,

Va fint att du vet vem jag är faster, Kom ner och ta en kopp kaffe och en "macka".De som har

något de vill dryfta kan komma till Fame i morgon då jag och en väninna ska äta middag kl 18. Vore trevligt om ni vill komma.



Och hur vissa kan säga att detta med att informera om att det finns en annan story än J berättelse skulle vara förtäckta hot.

2009-09-02 @ 18:34:35
Postat av: Anonym

Det enda det här leder till är ännu mindre trovärdighet och detta är helt fel forum och sätt att hantera denna situation på. Låt rättvisan ha sin gång istället och spar på krafterna tills när de verkligen behövs. I slutändan är det ju ändå så att, har man "rent mjöl i påsen", så behöver man ju inte oroa sig för någonting alls...

2009-09-02 @ 21:17:08
Postat av: Anonym

Det enda det här leder till är ännu mindre trovärdighet och detta är helt fel forum och sätt att hantera denna situation på. Låt rättvisan ha sin gång istället och spar på krafterna tills när de verkligen behövs. I slutändan är det ju ändå så att, har man "rent mjöl i påsen", så behöver man ju inte oroa sig för någonting alls...

2009-09-02 @ 21:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback