Knoppar av hopp och styrka

Så ser jag på min älskade orkidée som kommer igen år efter år. Jag minns så väl då jag köpte den. Det var för tre år sen i Vallentuna. Det var vår och jag hade jobbat väldigt hårt och tyckte jag var värd något extra. Jag såg den här stora vita fina blomman i skyltfönsret och ville verkligen ha den. Trots en rätt saftig prislapp så handlade jag den och valde ut en fin plats i favoritfönstret. Den har hört och sett mycket där den stått uner de här tre åren. Den har varvat månader med otroliga blommor och andra med blad av trötthet. Jag har funderat på om den gett upp men aldrig haft mage att slänga den. Nu för några veckor sedan såg jag de första knopparna och blev överlycklig. För mig står knopparna och de nya vita fina blommorna för hopp och styrka. Jag är glad över att de finns i fönstret vid mitt köksbord och jag tittar på dem och hittar kraft. Önskar alla en glad andra Advent!

Äntligen tillbaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback