Lugnet har lagt sig

Lite så känns det faktiskt nu då uppesittarkväll, julafton och juldagen är förbi. Det har varit mysiga dagar med nära och kära och härligt med all snö. Men nu är det ganska skönt att mest hålla sig inne, se på en bra film, läsa en bra bok, ringa en vän och prata LÄNGE och bara vara. Idag har jag dock ändå vara hurtig med en timme på gymmet och så en timmes promenad med lilleman i vagnen. Det var tungt att dra vagnen i snön men mysigt. Vi var förbi Hemköp så vagnen kändes smidigare än den nya julklappspulkan... Funderar på om jag ska läsa lite eller fortsätta på mitt skrivarprojekt. Jag har fått lite inspiration och vill bli klar. Vi får se!

Imorgon blir det till att heja på lillebror och hans lag då det är dags för deras sista fotbollscup. Det har varit en familjetradition i många år och åka och heja på julcuper och turneringar. Killarna har blivit så stora och åren går. På tal om år :) Om ett halvår ca är det ju dags för 30-års fest, har redan lite idéer och planer. Hoppas det går som jag vill!?

Man hinner fundera och planera en massa då man är ledig som märks på raderna ovan. Det är kul, jag gillar sånt. Andra planer som jag har på agendan är en ev. resa till fina Londonborna på sportlovet för att träffa den lilla bebisen som kanske valt att komma ut då samt en tripp till Finland och de nya släktingarna, småkusinernas små sötnosar. Vi får se, mycket som ska klaffa men det är härligt att drömma och hoppas!

Är det bara jag som är överdrivet känslig eller har ni också känt något speciellt i magen idag? Jag tänker på tsunamin och allt det hemska för 5 år sedan. Jag har läst lite av det som står i tidningarna, minnesberättelser och nya kärlekar, men jag mäktar inte riktigt med. Kan bara tänka mig hur det känns för de som verkligen var där, mitt ljus här bredvid brinner för er idag! Än en gång blir jag påmind, var rädd om och tydlig med de jag älskar!

Här kommer lite bilder från juldagarna, pussar och kramar!

Mellispaus
Skräckmötet med tomten
Noah tjuvkikar på tomten
Noahs STORA paket
Fina pulkan
Juldagsbus hos morfar

 

 


Kommentarer
Postat av: Faster

Att han va så rädd för tomten he he? Gosungen

2009-12-27 @ 09:01:55
Postat av: Monkan

Mysiga julbilder... :)

2009-12-28 @ 14:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback