Underbart att ge

Visst är det så? Då man har möjlighet och hittar något man vet att någon annan verkligen vill ha eller behöver. Den känslan är underbar! Nu är det ett paket på väg till en liten människa som ännu inte skådat världen och jag blir alldeles pirrig av förväntan då jag vet att både mamma och pappa i fråga kommer bli så glada. Så enkelt det kan vara ibland!

Idag är jag hemma med lilleman då ögonen fortfarande är lite kladdiga och febern var rätt hög igår. Igår var jag inne på att bara Noahs feber gav med sig så kanske han kunde vara med en sväng på jobbet. Jag försökte pussla i huvudet och få till det bästa för alla på något sätt. Inatt när han vaknade (även jag) och hostade för fjärde gången så blev valet helt plötsligt väldigt enkelt. Det är klart att vi är hemma och bara tar det lugnt!

Julen närmar sig med stormsteg och jag har blandade känslor. Gamla traditioner ska mötas med nya, saknaden av gamla minnen ska bearbetas och minnas och sedan är det balansen mellan att hinna träffa alla man vill träffa men samtidigt njuta av ledighet och julefrid. Hur lyckas just du? Nyfiken att höra...

Dags att sätta igång med lite pyssel, paket ska slås in, städas behövs sannerligen, mys med lilleman, lite samtal och mail att få iväg samt bara "lite" jobb :) Men det tar jag då Noah sover middag! Puss & Kram!

Paket på väg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback