Vet ni vad jag saknar...

...riktigt mycket faktiskt. Jag har tänkt på det länge men i förra veckan då jag satt i ett väntrum inne i stan slog det mig rätt in i hjärteroten. Jag satt bredvid en äldre dam som behövde hjälp med att fylla i ett papper. Vi pratade lite och hon tittade på mig med sina gråa, trötta ögon. Vi sa inte så mycket men jag hjälpte henne ut och fick ett leende. Jag saknar att ha äldre människor i min närhet. Då varken farmor, mormor, morfar lever längre och farfar bor i Finland och vi inte har någon vidare kontakt så är saknaden total. Tänk att sitta i sina mor eller farföräldrars hem, fullt av gamla minnen och prata, fika hembakat och känna doften av "hemma". Höra dem prata om då de var unga och hur samhället ändrats på gott och ont. Undrar om man kan hyra sig en farmor? Jag har en granne här i porten som bor ensam och som bott här i huset i 30 år. Jag ser henne nästan aldrig, aldrig några släktingar på besök. Man kanske borde knacka på och säga hej? Ni som har era äldre släktingar var kvar, njut av tiden och var rädda om dem!

Kommentarer
Postat av: Faster

Och nu kom en tår iögat. Om du stöter på henne kanske du skall fråga om hon behöver hjälp med något! Jag hade ju en hurtgumma i min trapp som varit portvakt i 40år här. Hon var 92, svårt att gå mm, men hon fick lunginflammation och hamnade på hem dog 2v senare,hon hade bara hemsamariter som kom stressade med sin stora nyckeknippa med 47 nyckar till olika läg som dom slkulle hinna med först på fm sen på em 5minuter hos varje..Ja jag saknar mamma,,och som sagt pappa har man ej träffat på 3år nu va. Jag håller med dig. Bry er om era nära och kära.

2009-12-28 @ 20:58:04
Postat av: moster

vi kan presentera dig för christers mor o far det är inte så kul alla gånger

kram

2009-12-28 @ 23:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback