Härliga nyheter

Här kommer lite uppdatering på livet i stort och smått från lilla mig. Trots sommar och semestrar är ni ju några som faktiskt är inne och kikar varje dag. Vi har haft Hanna & Andrew här på besök i några dagar och det har varit helt underbart. Noah har myst med sina gudföräldrar och vi har "bara varit" som alltid :) De var med oss i helgen på en av de stora härliga nyheterna jag syftar på i rubriken. Vi är med landställe! Ett mysigt litet hus i Dalarna med underbar utsikt över berg och dalar. En plats att åka till och ladda batterierna och vara ett med naturen. Underbar känsla att veta att det är vårt, mitt och min älsklings!

Det finns fler glada nyheter... Vi ska flytta och Noah ska få eget rum. Kartongerna är hämtade och det ska packas och fixas och innan inskolningen för Noah och jobbet mitt börjar, bor vi i en nyrenoverad och fräsch egen lägenhet. Mycket att stå i men resultatet blir härligt.
En stor sten kommer falla från orosmagen då jag sätter mig ner i mitt nya hem med en kopp te och bara andas ut. Mitt kontrakt, ingen panik att hitta nytt, inga dåliga minnen från tidigare händelser och gott om utrymme. Ser verkligen fram emot att inreda Noahs nya rum :)

Igår var vi en sväng till Täby Centrum och jag sprang på en av barnmorskorna från tiden på Danderyd. Blev så glad direkt då jag såg henne och då hon kramade om mig och sa att hon aldrig skulle kunna glömma mig eller Noah hoppade mitt hjärta ett extra skutt. Blev så otroligt glad och varm i hela själen! Hon visade med sina händer, tänk att den här stora fina killen varit "så här" liten och jag blev rörd av hennes engagemang. Vilka änglar det finns!

En rätt otrevlig händelse från i förmiddags då tillslut... Jag och pappa är i Centrum och har Noah i vagnen. Vi har gått runt lite och hejat på den ena och den andra och är nu på väg till bilen. Det kommer tre kvinnor gående mot oss och den i mitten viker av från sällskapt och går direkt till vagnen. Jag tror att hon ska gå fram och titta på Noah eller säga hej, pappa tror att det är någon jag känner. Men tjejen går fram och slår till Noah i ansiktet. Jag blir först tyst en sekund, liksom chockad och sedan frågar jag vad f*n hon håller på med och pappa föser bort henne. De två andra kvinnorna kommer fram och frågar vad som hände, då vi argt berättar att hon slog Noah säger de att flickan är autistisk. Vi säger "okej" och går vidare. Händelsen ligger kvar i minnet och det tar ett tag innan chocken lägger sig. Jag tycker nog att de två som var med henne borde ha bättre koll. Jag misstänker att det som hände idag inte var första gången tyvärr. Som tur är verkar inte Noah bli rädd utan han sitter mest förundrad och tittar, modiga lilla kille ♥

Nu ska jag mysa med en kopp te innan första kartongen ska packas.
Puss & Kram

Den underbara utsikten
Noah busar på tomten
Noah kan själv
Rea på Indiska
Noah med sina underbara gudföräldrar


Kommentarer
Postat av: Ullis

Men åh va mysigt med landställe!!

Grattis! Och jag är så himla glad att livet vänt för dig, vännen!!

Saknar dig här på gården dock...

Massa massa kramar!!!

Postat av: Elin Ö

Ååå va kul! Grattis vännen, det värmer i hjärtat att det händer så många roliga saker i ditt liv - det är du värd! :D Vart i Dalarna ligger ert mysiga sommarhus? Å vart ligger lägenheten, blir ni kvar i Väsby? Kram på dig!

2009-07-22 @ 08:06:21
Postat av: Monkan

Ohh vad mysigt det såg ut på bilderna. Där kommer ni trivas. Läskigt det som hände i centrum, kan tänka mig man blir så chockad att man inte vet vad man ska göra. Jag hörde ni träffa på Saul & Noah oxå. :)

Ha en fortsatt bra dag & lycka till med packandet! Kram

2009-07-22 @ 08:46:55
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis till alla härliga nyheter!!



Kram

2009-07-22 @ 18:40:26
Postat av: Anka

...men herregud vilken märklig händelse???? Fick lite ont i magen faktisk, precis samma sak hände oss i går fast i Väsby centrum??!!! Usch, vill inte skriva vad jag sa till dessa människor.....



Men du vilka härliga bilder, ser jätte mysigt ut.

Ett eget lite smultorn-ställe :0) Där kommer ni nog storm-trivas.



Sköt om dig & din lilla familj :0)

Puss

2009-07-22 @ 21:42:14
URL: http://bandybruden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men Anka, det här var också i Väsby C. Tänk om det var samma tjej? Runt 20-års åldern, mörkt hår? Om det är så, så är det dags för skötarna att skärpa sig!



Vi hörs, kramis!

2009-07-23 @ 12:14:56
URL: http://hannawiksten.blogg.se/
Postat av: Fröken Nina

Härligt med de glada nyheterna! =O)



Jag tycker både du och "Anka" ska anmäla, det kanske är fler som råkat ut för samma sak? Inte OK!

2009-07-23 @ 13:23:07
URL: http://www.ninateacher.blogspot.com
Postat av: Katarina

Heeej vännen!

Grattis till landställe och flytt!! Vad underbart det låter! Var ska ni flytta och var ligger landstället? Guud, vad söt Noah är på modellbilderna:)

Hoppas vi ses snart! Stor kraaam/ K

2009-07-27 @ 15:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback