Summer of '09

Det är härliga sommardagar vi har med nära och kära. Tiden går dock fort nu, så det gäller att njuta av varje tillfälle. Vi har haft några mysiga dagar i Dalarna igen och snart kommer älskade släktingarna från England. Ikväll har vi dessutom haft en härlig kväll med familjen Fridner då vi firade Pontus! Själen mår gott

Jag har under flera dagar fått (enligt mig själv), snilleidéer och tänkt att det där måste jag blogga om. Gång på gång och nu när jag sitter här så är de helt borta. Putsväck ur minnet bara, suck! Inga nya bilder har jag att visa upp heller då jag varit dålig på att fota senaste veckan. Ska bättra mig, jag lovar!

Kan dock passa på att ge ett boktips på en bok jag läste ut på en dag då den verkligen fängslade mig. Den är skriven av en tjej som heter Jenny Lexhed och heter "Det räcker inte att älska". Det handlar om hennes familj och främst hennes förstfödda son som visar sig ha autism. Hon skriver om sin kamp för att få rätt diagnos, rätt stöd och behandling samt om allt annat runtomkring. Hur relationen sätts på prov, vänner som kommer och går, stress och press och om livet i stort. Jag älskar att läsa såna här böcker då de är tagna ur verkligheten. Jag kan verkligen sätta mig in i hur hon har haft det och hur hon känner.  Dessutom ger det mig en tankeställare om barn och ungdomar ur ett föräldraperpektiv och ger mig nya verktyg inför nya klasser, elever och föräldrar jag ska möta.


Har ni sett de rullskridskoåkande bebisarna på youtube? De är HELT underbara verkligen. Sök och leta upp dem och njut, man mår bra i hela kroppen :) Må så gott allihopa!

Puss & Kram

Bokomslag: Det räcker inte med kärlek

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att höra att din själ mår gott! Jag har själv ett ganske brett leende på läpparna just nu :) Tänkte lämna ett boktips till dig: "Innan jag dör" av Jenny Downham. Den är riktigt bra! Har förresten en liten påse här hemma med kläder som jag tänkte att du kunde få prova och ta vad du vill ha. Sådant som jag upptäckte var lite för litet för mig när jag plockade fram sommarkläderna.. Ha det bra tills vi hörs! Kram Sara

2009-07-16 @ 00:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback