Sena reflektioner och tankar

Är så himla trött och borde verkligen sova. Men det bubblar i mitt huvud av tankar och känslor och då är det ingen idé. Tänkte därför skriva av mig lite, så vilken tur att jag har min lilla blogg!

Tittar ovanligt myckt på tv just nu för att vara mig, kanske beror det på vädret eller på att älsklingen sällan är hemma utan i skolbänken? Oavsett så har jag suttit här i min lilla soffa med en kopp te och storgråtit både idag och igår. Är det någon som känner igen sig eller är det jag som är extra känslig? Igår var det till Cityakuten och det var nog både lite här och där, mest då mamman till de nyfödda tvillingarna dog. Idag var det till Desperete Housewives och då
Susan skrek av rädsla för sonens död. Usch och blä! Det är bara tv jag vet det, men åh vad det är viktigt att ta tillvara på det man har för man vet aldrig vad som väntar bakom knuten. ♥

Träffade kollegorna idag och det var mysigt, ser fram emot att börja jobba igen. Ibland känns det som om folk tycker jag är konstig som säger så, ungefär som att jag borde väl vilja vara hemma mer. Jag älskar att vara hemma med Noah men jag älskar även mitt jobb och att arbeta med barn. Dessutom har hela den här tiden varit kantad av så mycket tråkigt och negativt att jag på sätt och vis längtar efter en vardag igen med arbete och rutiner. Låter det alltför konstigt? Inget försvarstal eller så, bara det att jag tänkt en del på detta. Ser fram emot att komma vidare i livet nu, trött på att stå och stampa i olycka liksom...

Tack snälla Frida & Tom som var här idag och busade med Noah. Mysigt att umgås litemed er också, hoppas på mer av det nu i sommar. Hoppas även att Robin & Emilia har det toppen i Egypten, tänker på er!

Massor med kramar till alla nära och kära!

Kommentarer
Postat av: Monkan

Klart det inte är konstigt att du vill tillbaks till jobbet, du har ju faktist vart därifrån väldigt länge nu. Och vi som känner dig vet ju att du verkligen älskar det du gör. :)

Du kan väl kolla med mannen där hemma & sen höra av er när ni vill komma & grilla vet ja. Vi e ju lediga allihop nu så kan ju ta vilken dag som helst (efter midsommar).

Kram på dig & pussa Noah från oss

Postat av: Erika

Inte alls konstigt! Underbart att du vill tillbaka till jobbet och tänk vad roligt Noah kommer ha på förskolan :), den lilla busungen. Vi ses imorgon!



Natti natti

2009-06-17 @ 23:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback