What a day

Jag och lilleman har varit på språng i nästan 12 timmar idag. Vi gick mot bussen strax innan åtta och har haft en heldag i stan, varit på möte, träffat faster och lunchat med Malin, sett studenter, fönstershoppat och sedan tagit bussen hem igen för att träffa naprapaten och träna ryggen lite, perfekt då Noah fick leka av sig på MiniSats. Sedan var det tänkt att det skulle bli ett besök till Södervik för att kika på fina niorna som har bal ikväll. Hade faktiskt lovat att komma och titta på dem i sina fina kostymer och vackra klänningar men orken tog helt slut då jag satt på bussen nere vid Infra. Inte så mycket på grund av den långa dagen faktiskt! Vi har haft en härlig dag och solen tittade ju fram till slut och gav energi, men pga en incident på bussen...

Jag hade Noahs stora vagn med mig idag då han sover bättre i den och vi som sagt har varit borta hela dagen. Den är ganska tung och otymplig och då man ska på de här bussarna med höga trappor är det inte lätt kan jag lova. Det står dock folk på samma hållplats och jag tänker såklart att någon hjälper till, men icke. Ingen annan som sitter på bussen heller. Fine, då klarar jag det själv tänker jag och börjar halvt bära för att ens komma upp på första trappsteget. Det går okej tills vi kommer till mitten av trappan. Då lossnar två fästen på vagnen och de flyger rätt upp i taket på bussen, vagnar rasar ihop med Noah inklämd i mitten, jag balanserar på trappan och vad tror ni händer, INGENTING. Jag får med gråten i halsen då jag faktiskt blir rädd och väldigt arg be om någon kan tänka sig att hjälpa mig. Jag låter rätt irriterad för att vara mig och får tillslut min hjälp. Har knappt kommit på bussen själv då busschauffören startar och kör iväg. Får leta efter fästena samtidigt som jag ska lugna Noah som ser lite chockad ut och ha koll på skötväska, träningsväska, matsäck och allt annat som åkt runt. Suck alltså! Där och då gick luften ur mig och jag kände, jag vill bara hem nu! Jag och Noah tog en lång dusch och åt lite kvällsmat, han somnade som en stock vid åtta och jag har legat i soffan och slumrat lite tills nu.

Nu borde jag kolla lite kläder till morgondagens studentfirande i Köping och så krama älsklingen som sitter och pluggar så duktigt in på sena natten. Hoppas ni mår bra? Kul att antalet besökare ökat igen och superkul med lite nya kommentatörer :) Hittade lite fina bilder från i julas som älsklingen pysslat lite med, visst är de fina?

Puss & Kram


Bus & Mys
Mina söta killar
Jag älskar dig

Kommentarer
Postat av: Erika

Grr...jag blir förbannad bara jag tänker på situationen på bussen. Det är fan märkligt att det finns så många ohjälpsamma människor. Det är helt oförståligt för mig att man inte hjälper till. Och den där s.k busschauffören vad ingår i deras jobb egentligen, ett bra kundbemötande borde vara prio ett, fast det vet vi att det inte är, men det borde. Det finns bara en sak att göra nu!!! Grr nu ska jag sova :)



Kram kram

2009-06-11 @ 23:39:24
Postat av: Monkan

Ja jag håller med Erika. Att folk inte har mer vett i skallen kan man tycka. Blä...

Hoppas ni får en härlig helg nu! Kram

Postat av: Anka

Ja jag kan inte annat än att hålla med er båda!!!!

Fan för människor som inte ser att man behöver hjälp!!!

Själv skulle jag skrikit rakt ut, men det är jag det... Hahaha

Bra iallafall att ni klarade er helskinnade :0)

Ha nu en hel mysig helg i regnet....

Kramar från oss i Odensala

2009-06-12 @ 13:59:06
URL: http://bandybruden.blogg.se/
Postat av: Faster

jag säger bara en sak,,,,,hoppas deet händer dom själva en dag usch....nej det hoppas jag inte,,, men nåågot annat usch och fy för oss svenskar faktiskt. usch usch,,,men kram till er

2009-06-13 @ 09:53:08
Postat av: Faster

jag säger bara en sak,,,,,hoppas deet händer dom själva en dag usch....nej det hoppas jag inte,,, men nåågot annat usch och fy för oss svenskar faktiskt. usch usch,,,men kram till er

2009-06-13 @ 09:53:32
Postat av: Faster

fattar inte varför det blir dubbla kommentarer från mig,, jag e inte skakig på handen än i varje fall ju

2009-06-14 @ 11:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback