Noahs första steg

Igår kom de, först två små försiktigt trippande sedan några till och så fem hela steg. Vi var ute och gungade och Erika och Emma kom förbi och sa hej. Noahs allra första steg var till Emma då hon lockade med sin mobil. Duktiga lilla kille! Jag provade ivrigt mer sen då vi kom in igen men då var Noah slut och trött i benen. Det blev en tidig kväll och han sov som en stock redan innan klockan slagit åtta.

Vet ni vad som hände igår, en typisk Johanna grej... Jag skulle in till stan och hade en tid att passa. Lite småstressad kör jag ner i Hötorgsgaraget, fullt av bilar, trångt och mörkt. Åker mellan alla sektioner och letar intensivt efter en ledig plats. Testar på ett ställe där det står två tjocka pelare längs rutan och inser att här kommer jag verkligen inte in. Alldeles för snävt och fel vinkel, för stor bil och för dålig parkeringsförmåga. Blä! Åker vidare och hittar en ledig plats bredvid en annan bil som precis parkerat. Killen i bilen lastar ut sin barnvagn och fixar och jag försöker samtidigt trixa mig in. Står en massa stora jeepar i vägen som tar det där lilla extra utrymmet. Suck! Tittar på klockan, 5 minuter kvar, kommer en bil bakom som vill förbi, kommer inte in och blir GALEN. Vevar ner rutan och frågar snällt killen om han kan tänka sig att parkera min bil. Tror att han ser paniken i mina ögon och säger snällt ja. Så jag passar barnvagn och han fixar med bilen. Det tar sin lilla tid vill jag tillägga för det var banne mig inte lätt bland alla stora vrålåk. Tackar ödmjukast och skyndar därifrån! Älsklingen tycker vi ska träna parkering och han har nog faktiskt rätt!

Känner väldigt mycket av pollen just nu, skulle kunna sova hela dagarna. Trött och seg som attan! Hade en del planer för dagen men känner för att bara strutta omkring i mysisarna och bara vara, så då får det bli så! Lite luft ska vi väl ta under dagen men vi får sen när, var och hur. Imorgon är det riktigt tjejmys på gång med Erika & Sara och det ser jag verkligen fram emot, så laddar batterierna för det! Då blir det 80-tals show i stan med god mat och musik, längtar!

Pussar & Kramar

Frukost på egen hand

Kommentarer
Postat av: Faster

Oh vad han kommer att strutta omkring i sommar,,,härligt. Kramar till er

2009-05-21 @ 09:14:03
Postat av: Erika

ja han var såååå duktig! Det var så roligt att se :)



Kram

2009-05-21 @ 10:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback