Blandade rader

Äntligen helg och jag har sovit så gott. Redan vid sjutiden tog mina krafter helt slut och jag tog en powernap i soffan då kärleken lagade mat. Vi åt gott och tittade på Idol men sen var det game over för mig. Jag sov i soffan en halvtimme kanske innan jag masade mig till sängen. Det har varit en intensiv vecka och jag känner att jag redan nu förbereder mig mentalt för veckorna framöver med 25 utvecklingssamtal, slutprov och annat pyssel att fixa med både på jobbet och hemma. Det är kul men precis som jag skrivit tidigare, så viktigt att prioritera rätt nu då det är mycket!

Jag och Noah har haft en lugn förmiddag här hemma. Kärleken förbereder sig för sista tentan och vi håller såklart tummarna! Jag och Noah har badat, dansat till Astrid Lindgrens barnvisor och lekt kull. Han skrattar högt och gott samt snackar som en liten tok. Det kommer nya ord och långa fraser hela tiden. Det är en sådan rolig melodi när han pratar, det låter nästan som thailändska eller japanska... Snart kommer orden "på riktigt". Jag känner det på mig!

Visst är det en härlig bild här nedanför. Han älskar att gå i mina skor eller toffor. Jag tycker bilden har lite av ett budskap. Det här med att inte döma innan man har gått i personens skor. Det är så lätt att tycka och tänka saker, men det finns oftast vettiga förklaringar. Förstår ni hur jag menar?

I torsdags var jag på Tomtenatta i Väsby C, så sjukt mycket folk. Träffade en hel del elever och andra kända ansikten. Störde mig på de föräldrar som hade sina barn i Noahs ålder med sig i vagnen. Trötta, ledsna och stressade av alla människor. Barnen ska inte vara med vid tio/elva tiden på sådana här aktiviteter. Jag tycker verkligen inte det och står för det! Martin Stenmarck var där också, vilken entertainer! Han showade och sjöng, bjöd verkligen på sig själv. Om tomten läser här så vill jag ha hans nya skiva tack!

Nu ska jag rätta lite då lilleman sover, ikväll blir det lagfest med innebandylaget :) Pussar & Kramar!

I mammas fotspår


Kommentarer
Postat av: Faster

Du skriver så fint Johanna Kram

2009-11-29 @ 12:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback