Back on track

Dags att komma igång och skriva lite oftare nu tycker jag, jag saknar bloggen och allt den gett mig. Alla fina kommentarer, all värme och alla nya vänner. Det har hänt massor den senaste tiden. Pusselbitarna börjar falla på plats. Det känns som om varje enskild händelse är värt ett eget inlägg. Kanske blir det så men måste ju skriva lite kort redan nu.

Min största lättnad och seger, jag har ÄNTLIGEN fått ensam vårdnad. Jag har ju inte velat skriva något om den här processen tidigare här i bloggen, men andra människor gjorde det och därför känner jag att jag kan nudda vid det här i alla fall. Det känns som om jag kan andas igen, med magen och med lugna andetag. Jag kan våga planera och drömma för en framtid. Jag kan fatta egna, sunda och realistiska beslut. En viss oro och rädsla kommer kanske alltid finnas där, men jag ska lära mig att hantera den. JAG HAR FÅTT MITT LIV TILLBAKA!

I torsdags var det tio år sen min älskade farmor gick bort i cancer. Denna hemska sjukdom som alltför många drabbas av. Jag följer en underbar blogg skriven av Lotta Gray 
http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman// och förundras och inspireras av hennes mod och energi till livet. Min syster skrev så fint om farmor på sin blogg, ni kan läsa här. Jag känner igen mig i precis allt hon skriver. Tänk hur annorlunda livet hade varit om farmor hade fått vara kvar. Jag kan lova att jag hade "rymt" till henne många gånger under de senaste två åren då. Vill inte skriva mer om farmor nu! Jag har en bra dag, en glad dag. Jag vill inte sakna mer just nu, bara glädjas åt allt det fina!

Jag har lite planer på gång, en del projekt. Dessa saker ger mig energi! Båda av dem har med skrivande att göra. Kanske kommer mina ord och tankar göra skillnad, i alla fall i mitt liv och för min familj? Men målet är för flera... Jag är i startskedet och vill vara hemlig, så himla kul att göra andra nyfikna.

Dags att ladda nu för syrrans innebandymatch, lägger in av mina absoluta favoritbilder på Noah. Den är från USA och alltså ett halvår gammal.

Grattis till Frida också som fyllde 18 år igår. Hoppas ni hade en toppenkväll, puss och kram!

Mammas älskling


Kommentarer
Postat av: Faster

Oh lillskiten,,e så söt. kram faster

2009-10-10 @ 14:54:29
Postat av: Sara

Grattis Johanna (& Noah)! Är så glad för din skull. Nu kan du lämna mycket av det gamla bakom dig och blicka framåt. När vi ses på onsdag får du en kram in real life, men vill ändå skicka en KRAM här så länge!

2009-10-10 @ 16:16:18
Postat av: Lina

Hej gumman,

Skönt att höra att saker och ting löser sig till det bästa!

Kram på dig

2009-10-10 @ 17:09:27
Postat av: Monkan

Grattis får man väl säga, vad skönt. Måste vara en lättnad.

Känner minsann igen kläderna Noah har på sig.. :) Söt bild!

Ha en bra helg! Kram kram

Postat av: Erika

Ja det är så underbart! :)



Härligt många mål idag!



Puss & Kram



2009-10-11 @ 19:39:16
Postat av: Elin Ö

Va skönt att kunna pricka av det från checklistan så du kan börja andas & leva igen! :)



Va nyfiken jag blev på ditt hemliga projekt, lova att berätta så fort du kan avslöja hemligheten! hehe.



kram!

2009-10-12 @ 16:44:29
Postat av: Anna

Skönt att höra att det ordnar sig Johanna!



Ta hand om er!



Kram/Anna

2009-10-14 @ 09:05:08
URL: http://www.laufelille.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback