Ledighet = Tid att tänka

Påsklov och bara en kväll till att jobba extra. Noah är tillbaka på förskolan från och med idag. Gud som han har längtat :) Jag sitter hemma, försöker styra upp det som måste göras. Skriva omdömen, rätta prov, städa, packa, skicka inbjudningskort och städa hemma. Jag kommer ingenstans, jag fastnar i mina tankar. Så här är det alltid då jag är ledig. Jag får för mycket tid att tänka på något sätt. På allt som varit. På alla kraschade drömmar. På mina höga förväntningar på livet. Jag blir ledsen, men på ett nytt sätt. Annorlunda tårar liksom. Kanske är det en del av hela läkningsprocessen? Jag kanske ska se det som sköna tårar och inte dåliga? Jag kanske inte ska känna ångest för att jag inte är superglad och lycklig över solen därute och våren som kommer. Det är okej att vara låg och fortfarande bearbeta saker och ting. Sänka kraven på mig själv och på livet i stort. Nu ska jag ta mig en promenad och posta mina fina inbjudningskort. Sen får vi se vad det blir, kanske lite jobb eller ett pass på gymmet. Hoppas ni mår bra mina kära läsare? Pussar & Kramar!

Älsklingen


Kommentarer
Postat av: Faster

Goa fina du:-)

2010-04-06 @ 19:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback