Fantastiskt

Jag var på en helt fantastisk föreläsning igår med Eric Donell, den hette "Att vara normal". Eric kanske ni känner igen från Vänner & Fiender, jag gjorde det i alla fall. Han har även spelat röster i olika tecknade filmer, skrivit manus och medverkat i olika svenska filmer samt arbetat med det mesta tror jag :) Han pratade om det sociala utanförskapet (i hans fall pga Tourettes syndrom och ADHD) och varvade musik, upptåg, humor, allvar och personliga exempel som satte sig rätt in i hjärtat. Det var flera gånger jag fick tårar i ögonen och samtidigt var det flera gånger jag blev så otroligt glad. Han verkligen berörde! Oerhört duktig föreläsare och inspirerande människa! Allting är möjligt, strunta i alla andras farhågor och rädslor, gå på magkänsla och prova dig fram. Vad är det värsta som kan hända? Så enkelt egentligen... Hans föreläsning gav mig verktyg i mitt yrke, tips på hur jag ska och vill arbeta framöver. Han peppade mig i mina drömmar också. Nu ska jag leta upp en spanska kurs, jag vill lära mig det språket flytande. Jag ska även sätta fart och försöka publicera min bok! Full fart framåt!

Fantastiska nyheter igår också då jag fick veta att Englandsbebisen är på väg. Försökt nå fina familjen där idag men det är ju såklart inte så lätt. Tänker på er varje sekund och hoppas allt går superbra. Love you!




Kommentarer
Postat av: Faster

Håll fast i den känslan. Du e så duktig i allt du gör,,vi syns på lördag

2010-02-24 @ 18:05:55
Postat av: Therese

Jag ska oxå på den föreläsning! Kul att du gillade den, har inte hört något om den innan. Nu ser jag fram emot den ännu mer:)



Trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback